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
auto
2024. 04. 27. szombat

Az E.ON által a múlt héten bejelentett hatalmas töltőhálózatról idáig annyit tudtunk, hogy 2020-ig 10 000 új töltőpont lesz telepítve szerte Európában, alapvetően 150 kW-os teljesítménnyel, melyek 350 kW-ra bővíthetők. Most az áramszolgáltató új részleteket közölt a tervekkel kapcsolatban, melynek részeként egy „elektromos autópályáról” beszélt Észak- és Dél-Európa között.

Az E.ON elképzelései szerint ez annyit jelent, hogy a dán Clever vállalattal társulva, Norvégia és Olaszország között, 7 európai ország összekötésével 180 darab ultragyors töltőállomást helyezne az autópályák mellé, megkönnyítve a kontinensen való közlekedést a villanyautósok számára. Az állomásokat 120-180 kilométerenként helyezik el, egyenként 2-6 darab 150 kW-os CCS töltővel, meghagyva a lehetőséget a 350 kW-ra való bővítésre. Ezek 400 kilométerre elegendő töltöttségi szintet 20-30 perc alatt érnek el. A projekt munkálatai, melyre az Európai Unió biztosít 10 millió eurót a 2017-2020-as költségvetési ciklusban, Svédországra, az Egyesült Királyságra, Norvégiára, Olaszországra, Franciaországra, Dániára, és Németországra terjednek ki, melyek közül az utóbbi két országban már meg is indultak az építkezések.

A Clever, mely az E.ON partnereként dolgozik az elektromos autópálya kiépítésén, csak Dániában több, mint 600 töltőállomással rendelkezik, de működése kiterjed Svédországra, Norvégiára, és Észak-Németországra is.

A kontinens északi és déli részét összekötni töltőállomásokkal remek ötlet az E.ON-tól, egy ugyanilyen kellene Nyugat- és Kelet-Európa között is. Felmerül viszont a kérdés, hogy az állomásonkénti 2-6 töltő elég lesz-e a villanyautózás terjedése mellett, ugyanis a Tesla is ennyivel kezdte, de hamar rá kellett jönnie, hogy bizony szükséges 12-20, de akár 40 és 50 töltőpontot is biztosítania a hatékonyabb működés érdekében.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.