380 kilométeres hatótávval mutatkozott be a Kia Niro EV koncepció

Sokáig csak találgathattunk róla, hogy vajon a Soul EV után bemutatkozó villanyautó, a Kia Niro tisztán elektromos változata milyen hajtásláncot fog majd kapni. Most végre a CES 2018 elektronikai szakkiállításon lehullt a lepel a kocsiról, és az elmúlt napokban közzétett titokzatos kedvcsináló fotók után alaposan szemügyre vehettük a crossovert, a gyártó előadásából pedig a műszaki adatokról, a koncepcióba szerelt technológiáról, és a hamarosan érkező gyártási változatról is hallhattunk.

Ami a Niro meghajtását illeti, valószínűsíthető volt, hogy ugyanazt a 88 kW-os (120 lóerős) villanymotort fogja kapni, mint testvérmárkájának, a Hyundai Ioniq modelljének elektromos változata. Nem így történt, ugyanis a Kia egy 150 kW (201 lóerő) teljesítményű motort szerelt autójába, és mellé az Ioniq-ban találhatónál jóval nagyobb, egy 64 kWh-s akkumulátort tett a Niro EV Concept-be, mellyel állítása szerint 380 kilométer is megtehető egy töltéssel. Ha valaki nem szeretne fél óránál többet szánni az autó töltésére, akkor a 30 perc alatt mintegy 184 kilométernyi útra elegendő energiát adhatunk autónknak gyorstöltéssel. Hogy a gyártási változatba ezekből mi fog bekerülni, az még bizonytalan, de a tervek szerint az aksi marad, valamint elérhető lesz egy kisebb, valószínűleg 32 kWh-s akkumulátorral is a kocsi.

EZT OLVASTAD MÁR?  Letesztelték, hogy bírja a folyamatos gyorsulgatást az elektromos Porsche

Külsőleg a koncepció átesett némi átalakításon a hibrid meghajtású változataihoz képest: a legfeltűnőbb változtatás a kocsi elején látható, ugyanis a hűtőrácsot a Kia egy interaktív kijelzővel és ultravékony fényszóró-technológiával helyettesíti, elektromos autó lévén nincs szüksége hűtésre a motornak. Az aerodinamikai hatékonyság növelése érdekében a karosszéria vonalai is kaptak némi finomítást. Bár a most bemutatott tanulmányautó a gyártásba kerülő változat stílusát vetíti előre, az utcákon nem egészen ebben a formában fogjuk látni a kocsit.

A Kia már a kiállítás előtt is dicsekedett az autóba szerelt 5G hálózatával, a rendezvényen azonban még több olyan technológiát prezentált, melyek a Niro tanulmányautó változatába telepítve vannak ugyan, de a gyártásig majd csak a későbbi modellekben jutnak el. Ilyen például az Active Pedestrian Warning System, amely érzékeli az autó előtt áthaladó gyalogosokat és bicikliseket, és figyelmezteti őket, hogy egy zajtalan elektromos autó van mellettük. Az infotainment és a hőmérséklet-szabályozó rendszer vezérlése kimondottan kézre esik, ugyanis a kormány alján található perforált bőr rész „simogatásával” tudjuk elérni a szórakoztató és kényelmi funkciókat. Az autó rendelkezik továbbá hang- és arcfelismerő funkcióval, valamint olyan hangszabályozó rendszerrel, mely lehetővé teszi, hogy az elől és hátul ülők más zenét hallgathassanak egy időben.

EZT OLVASTAD MÁR?  Hivatalos: brutális negyedévet zárt a Tesla

A csúcstechnológiákkal kevésbé felszerelt, piacra kigördülő változat gyártása még ebben az évben megkezdődik, 2025-ig pedig 16 új, részben vagy teljesen elektromos modellt tervez kiadni a Kia, köztük egy üzemanyagcellás járművet is 2020-ban. A gyártó hozzátette, hogy feltehetőleg a Niro EV koncepcióban található 150 kW-os villanymotor fogja működtetni a közeljövőben érkező többi elektromos Kia modellt is.

Elektromos autót használsz?