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 Sokszor hallhatjuk, hogy a Nissan LEAF a legnagyobb számban értékesített elektromos autó a világon, de akik esetleg nem követnék nyomon az eladási számokat, azoknak a gyártó hivatalos sajtóközleménye nyújt egy kis segítséget, hogy hány darabot jelent is ez valójában: a modell értékesítésének 2010-es kezdete óta 300 000 Nissan LEAF talált gazdára világszerte. A legelső, tömegesen elérhető villanyautó páratlan eredményének hírét Daniele Schillaci, a Nissan globális értékesítési osztályának igazgatója így kommentálta: „Ezek a számok azt bizonyítják, hogy a Nissan LEAF továbbra is a legfejlettebb autó a világon, a legszélesebb körű felhasználhatósággal és legnagyobb elérhetőséggel. Az új Nissan LEAF a Nissan Intelligent Mobility jelképe, hiszen egy izgalmasabb vezetési, és erősebb tulajdonosi élményt biztosít, továbbá hozzájárul egy jobb világhoz. Ez még tovább fogja növelni a Nissan vezető pozícióját az elektromos autók terén.” A Nissan vezető szavai kissé túlzásnak érződhetnek, az első generációs LEAF óta ugyanis már elég sok, jóval fejlettebb elektromos autó kigurult a piacra, s még az új változat sikere sem a kiemelkedő műszaki adatokban és technológiákban keresendő. Bár 300 000 darabot közel sem sikerült egyik gyártónak sem eladnia valamelyik elektromos modelljéből, ne felejtsük, hogy ez a közel 7 éves értékesítés alatt gyűlt össze. Mindez persze nem csorbítja a gyártó figyelemreméltó és példaértékű sikerét, mely a területi megoszlás alapján elsősorban az amerikaiaknak köszönhető, akik 2017 végéig majdnem 115 000 LEAF-et vásároltak, míg a japánok közel 90 000-et, a maradék körülbelül 95 000 darab pedig a világ más tájain, elsősorban Európában talált tulajdonosra. A mi kontinensünkön februárban kiszállításra kerülő, 40 kWh-s akkumulátorral felszerelt, külsőre is átformált második generációs Nissan LEAF is kiválóan teljesít az előrendelési számokat nézve. Mostanra csak Európából több, mint 10.000 ember vásárolta meg a villanyautót, Japánban pedig még ennél is nagyobb a kereslet. Ha valaki még a 2018-as modellel sem lenne elégedett, az megtekintheti a 2019-es modellévre érkező változatról kiszivárgott információkat, ám mire ahhoz hozzá tudnánk jutni, addigra biztosan felmutat egy újabb elektromos kocsit a Nissan. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!