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
auto
2024. 04. 27. szombat

Sokszor hallhatjuk, hogy a Nissan LEAF a legnagyobb számban értékesített elektromos autó a világon, de akik esetleg nem követnék nyomon az eladási számokat, azoknak a gyártó hivatalos sajtóközleménye nyújt egy kis segítséget, hogy hány darabot jelent is ez valójában: a modell értékesítésének 2010-es kezdete óta 300 000 Nissan LEAF talált gazdára világszerte.

A legelső, tömegesen elérhető villanyautó páratlan eredményének hírét Daniele Schillaci, a Nissan globális értékesítési osztályának igazgatója így kommentálta:

„Ezek a számok azt bizonyítják, hogy a Nissan LEAF továbbra is a legfejlettebb autó a világon, a legszélesebb körű felhasználhatósággal és legnagyobb elérhetőséggel. Az új Nissan LEAF a Nissan Intelligent Mobility jelképe, hiszen egy izgalmasabb vezetési, és erősebb tulajdonosi élményt biztosít, továbbá hozzájárul egy jobb világhoz. Ez még tovább fogja növelni a Nissan vezető pozícióját az elektromos autók terén.”

A Nissan vezető szavai kissé túlzásnak érződhetnek, az első generációs LEAF óta ugyanis már elég sok, jóval fejlettebb elektromos autó kigurult a piacra, s még az új változat sikere sem a kiemelkedő műszaki adatokban és technológiákban keresendő. Bár 300 000 darabot közel sem sikerült egyik gyártónak sem eladnia valamelyik elektromos modelljéből, ne felejtsük, hogy ez a közel 7 éves értékesítés alatt gyűlt össze. Mindez persze nem csorbítja a gyártó figyelemreméltó és példaértékű sikerét, mely a területi megoszlás alapján elsősorban az amerikaiaknak köszönhető, akik 2017 végéig majdnem 115 000 LEAF-et vásároltak, míg a japánok közel 90 000-et, a maradék körülbelül 95 000 darab pedig a világ más tájain, elsősorban Európában talált tulajdonosra.

 

A mi kontinensünkön februárban kiszállításra kerülő, 40 kWh-s akkumulátorral felszerelt, külsőre is átformált második generációs Nissan LEAF is kiválóan teljesít az előrendelési számokat nézve. Mostanra csak Európából több, mint 10.000 ember vásárolta meg a villanyautót, Japánban pedig még ennél is nagyobb a kereslet. Ha valaki még a 2018-as modellel sem lenne elégedett, az megtekintheti a 2019-es modellévre érkező változatról kiszivárgott információkat, ám mire ahhoz hozzá tudnánk jutni, addigra biztosan felmutat egy újabb elektromos kocsit a Nissan.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.