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
auto
2024. 04. 19. péntek

Az Autocar értesülései szerint utód nélkül állhat le a BMW két villanyautójának az i3-nak és az i8-nak a gyártása. Bár ez valószínűleg nem mostanában fog megtörténni, hiszen a két modell felfrissített változatai alig néhány hónapja jelentek csak meg. Persze a mostani két modell kivezetése nem jelentené egyből az i divízió halálát, hiszen a BMW ígéretei szerint 2025-ig összesen 11 új elektromos autó bemutatójára lehet számítani. Ezek között várhatóan ott lesz a jelenlegi X3 elektromos változata az iX3, illetve a 4-es sorozat villanymotorral hajtott verziója az i4 is.

Az új X3-ból is épülne az elektromos változat

„Az i8 kapcsán még mindig nem született meg a végső döntés. Nézzük a piacot és gondolkodunk egy új típusú sportautó elkészítésén. De az még megbeszélés kérdése, hogy mi lesz a neve vagy, hogy milyen kategóriába lehet majd sorolni.” közölte a BMW i-részleg vezetője, Robert Irlinger.

2020-ban érkezhet az i5? (nem hivatalos render!)

Az i20 kódnévvel rendelkező i Vision Dynamics koncepcióautó gyártási verziója 2021-ben fog megérkezni, ami a BMW hátsókerék meghajtású CLAR platformjára fog épülni. Ez az egyike annak a moduláris platformnak, amelyet a BMW a jövőben használ. A másik, az úgynevezett FAAR, amely a jelenlegi UKL architektúrát váltja le. Valószínűleg ez adja majd az alapot a jövőben érkező első kerekes elektromos BMW és MINI modelleknek.

Misi