PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtNjUweDMwMC0zLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtMTMwMHg2MDAtMy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEwL29wZWwtYXN0cmEtc3QtMjQwNDMwLTEzMDB4NjAwLTMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48SU1HIFNSQz0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL19bVElNRVNUQU1QXS9yZWRvdC5naWY/aWQ9YlEwd1JJYm9pNGZlUThkbFhvZ1F4WmRTLkJrZ0ZwaTFNRWlrajJ1Y2VrMy5mNy9mYXN0aWQ9a25hamhrbm5ob2ZweXlpanVtcHhsbmhxZWhseC9zdHBhcmFtPXhrbWZpa2R1Z3gvbmM9MC9nZHByPTAvZ2Rwcl9jb25zZW50PSIgc3R5bGU9IndpZHRoOjFweCFpbXBvcnRhbnQ7IiAvPg== Szinte egy örökkévalóságnak tűnik kivárni, hogy a Volkswagen végre piacra dobja a legelső eleve elektromosnak tervezett modelljét, ám mikor ezt megteszi, az hatalmasat fog szólni. A német vállalatnak ugyanis nem titkolt szándéka, hogy egy megfizethető, bárki által elérhető villanyautóval törjön be a piacra, így múlt héten el is indította az Electric for All elnevezésű kampányt, és részletesen bemutatta az elkövetkezendő években érkező kibocsátásmentes modelljeit felsorakoztató I.D.-széria alapjául szolgáló MEB padlólemezt, mely 2020 és 2026 között mintegy 10 millió VW Group által épített gépkocsiban lesz jelen. Az elektromobilitásért felelős igazgató arról is beszélt, hogy 2020-tól már évi 100 000 villanyautó fog kigurulni a VW zwickaui gyárából. Az információk áradata azonban nem csillapodott, sőt, az igazán lényeges dolgok még csak ezután kerültek elő, miután a minap több hírportál is különböző forrásokra hivatkozva lerántotta a leplet a várva várt olcsó villanyautó legfontosabb specifikációiról és vételáráról. A szóban forgó gépkocsi az I.D.-sorozat legelső tagja, ami a belső körökben Neo kódnéven fut, ám egyelőre a Volkswagen nem erősítette meg, hogy milyen elnevezést fog kapni a kereskedésekbe érkező ferdehátú. Az viszont kiderült, hogy a korábban emlegetett NEDC-szerinti 400 és 600 kilométer közötti hatótáv 330 és 550 kilométerre változik a hitelesebb WLTP szabvány szerint, attól függően, hogy melyik konfigurációt preferáljuk a három közül: „Az I.D. hatchback három különböző hatótávval érkezik, hogy mindenki a pénztárcájához mérten választhasson. A belépő szintű autó 330 kilométernyi WLTP hatótávot tud majd, és a teljesítménye is jobban limitálva lesz. Ha az emberek gyorsabb autót akarnak, akkor nem akarom, hogy három hónap múlva visszajöjjenek hozzám panaszkodva, hogy az ID. gyors, de a hatótáv túl kevés. Tehát, ha gyorsabb autót szeretne, nagyobb akkumulátorra van szüksége – ilyen egyszerű. A közepes specifikációjú változat valójában meg is haladta a célul kitűzött 400 kilométert. Ez majdnem 450 kilométert megy el egy töltéssel. A legnagyobb hatótávú változathoz tartozó akkumulátor-kapacitás még döntés alatt áll” – nyilatkozta az Auto Express újságíróinak Christian Senger, a Volkswagen elektromobilitási termékvonalának igazgatója. A Neo alapkiépítésben 7 kW-os fedélzeti töltővel érkezik majd, de az opcionális 11 kW-os változattal AC hálózatról nagyjából 8 órába telik 100%-ra feltölteni a teljesen lemerült akkumulátort, DC villámtöltéskor pedig 125 kW-os a maximális teljesítmény. A lehető legegyszerűbb töltés érdekében az ID-modellek a későbbiekben a Plug & Charge technológiát is támogatni fogják. Az Edison Handelsblatt cikke szerint a Volkswagen a garanciával is nagylelkűen fog bánni, mely az I.D. jelzésű villanyautókban a tervek szerint már több lesz, mint 8 év/160 000 kilométer. A gyártó elmondása szerint az akkumulátorok teljes mértékben újrahasznosíthatóak, de az elöregedett aksik előbb még hozzájárulnak a villamosenergia-hálózat stabilizálásához egy ipari energiatárolóba építve. Ami pedig az I.D. árát illeti, a korábbi pletykák megerősítésre kerültek, a legkisebb hatótávú változathoz 25 000 euró, azaz 8 millió forint alatt juthatunk hozzá, amivel a VW ferdehátúja kimondottan versenyképes lesz a villanyautók között. A végleges változat 2019 végén mutatkozik be, a legelső kiszállítások pedig 2020 elején várhatók. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!