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
auto
2024. 09. 10. kedd

2017-ben a dízeles meghajtás részesedése a világszerte értékesített Porsche modellek között 12% volt, e fosszilis üzemanyaggal működő személygépkocsik iránti kereslet hatalmas csökkenését látva pedig az idei év februárja óta már egyáltalán nem is kínál fel dízeles autót a gyártó a portfóliójában. Most az is biztossá vált, hogy a jövőben már senki nem fog dízelmeghajtású Porschéval hazamenni a kereskedésből, ugyanis a vállalat bejelentette, hogy csatlakozik számos másik autógyártóhoz – legutóbb a Cadillac járt el hasonlóan –, és örökre búcsút mond a legszennyezőbb hajtóanyagnak. Eközben azonban a The Drive autós hírportál a Manager Magazin német üzleti folyóiratra hivatkozva arról számolt be, hogy a Porsche példaértékű sebességgel felgyorsítja a vállalaton belüli elektromosítást, így a következő évtized közepére teljesen eltűnnek a csak benzines modellek is, és egy kivételével csupán tisztán elektromos autókat fog értékesíteni.

A portfólió nagy átalakítása állítólag 2022 és 2025 között fog megtörténni, amikor is valamennyi modell, köztük a Macan, a Cayenne, a Panamera, és a Boxter is kibocsátásmentes hajtásláncot kap, egyedül az ikonikus 911 tartja meg belsőégésű motorját, amelyet Oliver Blume vezérigazgató nem hajlandó a hathengeres szerkezet nélkül megépíteni, ám egy plug-in hibrid variáns ebből is várható, ami a legutolsó kipufogós Porscheként vonul majd be a történelembe. A kibocsátásmentes autók értékesítésére való teljes átállás természetesen apránként történne a Taycan piacra lépésétől kezdődően: míg 2019-ben mindössze 0,2%-át fogják kitenni az elektromos meghajtású gépkocsik az összes értékesítésnek, addig 2022-re ez már 17,73%-ra ugrik, 3 évvel később 78,74%, a 2027-es 99,9%-tól pedig már csak néhány század hiányzik, míg valamennyi eladott Porschében helyet kap egy villanymotor 2030-ban. A gyártó egyelőre nem erősítette meg, hogy valóban ily módon és ütemben tervez-e teljes mértékben elektromos pályára állni az elkövetkezendő években, ez a stratégia azonban teljes mértékben egybevág a CEO által áprilisban mondottakkal, vagyis hogy a Porsche 2030-tól már csak villanyautót fog árulni.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.