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 A Volkswagen elektromobilitással kapcsolatos jól hangzó ígéretei és nagy bejelentései gyakran a figyelem középpontjába kerülnek, ám annak ellenére, hogy a németek ez idáig nem veszélyeztették a benzines és dízeles járművek piacát olcsó, tömegek számára elérhető, és nagy tudású villanyautókkal, mégis van egy jármű a cég portfóliójában, amitől retteghetnek a füstös autók: az I.D. R Pikes Peak. Aki valami oknál fogva eddig nem hallott a 670 lóerős tisztán villanymeghajtású sportmasináról, annak annyit érdemes tudnia, hogy a Volkswagen Motorsport az amerikai Pikes Peak hegyi versenypálya meghódítására készítette az autót, ahol az első pozíció megszerzése mindenféle nehézség nélkül sikerült a volán mögött ülő Romain Dumas francia versenypilótának. Az I.D. R Pikes Peak valamennyi elektromos és hagyományos meghajtású versenyzőt maga mögé utasított, amivel nem csupán egy hatalmas elismerésre tettek szert a németek a világhírű autós rendezvényen, hanem a Volkswagen 2020-tól sorozatgyártásban is megjelenő I.D. szériájának is csináltak egy jó reklámot. Az amerikai siker után a csapat Angliába, a híres goodwoodi versenyre is elvitte a versenyautót, ahol újabb rekordokat könyvelhetett el a kocsi, jóllehet a mindenkori csúcsot nem sikerült megdöntenie. A mérnökök ezt azzal indokolták, hogy a hegyi futam után eltelt idő túl kevés volt ahhoz, hogy a járművet a goodwoodi pályára hangolják, ezért jövőre ismét próbálkoznak. A csapat azonban nem fogja betolni a kocsit a garázsba és egy évig otthagyni porosodni, ugyanis már meg is van a következő versenypálya, ahol az I.D. R Pikes Peak a remények szerint minden korábbi autó futamidejét megszégyeníti, ez pedig a Nürburgring. Az Autocar értesülései szerint a VW Motorsport 2019 májusára foglalta le a világ egyik leghíresebb versenypályáját, ahol a tesztek lefuttatása után eddig nem ismert időpontban kerül megrendezésre a futam, melyen első körben az elektromos autók által felállított rekord megdöntése a cél. Ez 6 perc 45,9 másodperc, amit egy Nio EP9 állított fel, ám előzetes szimulációk azt mutatják, hogy a VW villanyautó 5 és fél perc alá is tud menni, ami már megközelíti a mindenkori legjobb köridőt, egy Porsche 919 Hybrid Evo 5 perc 19,55 másodperces rekordját. A németek nem is akarták húzni az időt, már most nekiláttak az autó beállításának, hogy a lehető legjobban tudja teljesíteni a pálya által nyújtott kihívásokat. Az átalakítás többek között egy új aerodinamikai csomagot is tartalmaz, ami megemeli az autó végsebességét a korábbi 240 km/h-ról, ennél többre ugyanis a kanyargós amerikai pályán nem volt szükség. Az elektromos hajtáslánc a Nürburgringen nem eredményez olyan előnyöket a villany-Volkswagennek, mint a Pikes Peaken, viszont a kormány ismét Romain Dumas kezében lesz, aki négyszeres győztes a pálya 24 órás futamán, tehát eltévedni valószínűleg nem fog az aszfalton. Bízzunk benne, hogy a németországi versenypályán is megszületik egy olyan új rekord, melyhez semmilyen helyi légszennyezésre nincs szükség, ám ha mégsem, az I.D. R Pikes Peak így is hírül viszi a világban a villanyhajtású versenyautók rendkívüli teljesítményét. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!