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
auto
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

A Volkswagen elektromobilitással kapcsolatos jól hangzó ígéretei és nagy bejelentései gyakran a figyelem középpontjába kerülnek, ám annak ellenére, hogy a németek ez idáig nem veszélyeztették a benzines és dízeles járművek piacát olcsó, tömegek számára elérhető, és nagy tudású villanyautókkal, mégis van egy jármű a cég portfóliójában, amitől retteghetnek a füstös autók: az I.D. R Pikes Peak. Aki valami oknál fogva eddig nem hallott a 670 lóerős tisztán villanymeghajtású sportmasináról, annak annyit érdemes tudnia, hogy a Volkswagen Motorsport az amerikai Pikes Peak hegyi versenypálya meghódítására készítette az autót, ahol az első pozíció megszerzése mindenféle nehézség nélkül sikerült a volán mögött ülő Romain Dumas francia versenypilótának. Az I.D. R Pikes Peak valamennyi elektromos és hagyományos meghajtású versenyzőt maga mögé utasított, amivel nem csupán egy hatalmas elismerésre tettek szert a németek a világhírű autós rendezvényen, hanem a Volkswagen 2020-tól sorozatgyártásban is megjelenő I.D. szériájának is csináltak egy jó reklámot. Az amerikai siker után a csapat Angliába, a híres goodwoodi versenyre is elvitte a versenyautót, ahol újabb rekordokat könyvelhetett el a kocsi, jóllehet a mindenkori csúcsot nem sikerült megdöntenie. A mérnökök ezt azzal indokolták, hogy a hegyi futam után eltelt idő túl kevés volt ahhoz, hogy a járművet a goodwoodi pályára hangolják, ezért jövőre ismét próbálkoznak.

A csapat azonban nem fogja betolni a kocsit a garázsba és egy évig otthagyni porosodni, ugyanis már meg is van a következő versenypálya, ahol az I.D. R Pikes Peak a remények szerint minden korábbi autó futamidejét megszégyeníti, ez pedig a Nürburgring. Az Autocar értesülései szerint a VW Motorsport 2019 májusára foglalta le a világ egyik leghíresebb versenypályáját, ahol a tesztek lefuttatása után eddig nem ismert időpontban kerül megrendezésre a futam, melyen első körben az elektromos autók által felállított rekord megdöntése a cél. Ez 6 perc 45,9 másodperc, amit egy Nio EP9 állított fel, ám előzetes szimulációk azt mutatják, hogy a VW villanyautó 5 és fél perc alá is tud menni, ami már megközelíti a mindenkori legjobb köridőt, egy Porsche 919 Hybrid Evo 5 perc 19,55 másodperces rekordját. A németek nem is akarták húzni az időt, már most nekiláttak az autó beállításának, hogy a lehető legjobban tudja teljesíteni a pálya által nyújtott kihívásokat. Az átalakítás többek között egy új aerodinamikai csomagot is tartalmaz, ami megemeli az autó végsebességét a korábbi 240 km/h-ról, ennél többre ugyanis a kanyargós amerikai pályán nem volt szükség. Az elektromos hajtáslánc a Nürburgringen nem eredményez olyan előnyöket a villany-Volkswagennek, mint a Pikes Peaken, viszont a kormány ismét Romain Dumas kezében lesz, aki négyszeres győztes a pálya 24 órás futamán, tehát eltévedni valószínűleg nem fog az aszfalton. Bízzunk benne, hogy a németországi versenypályán is megszületik egy olyan új rekord, melyhez semmilyen helyi légszennyezésre nincs szükség, ám ha mégsem, az I.D. R Pikes Peak így is hírül viszi a világban a villanyhajtású versenyautók rendkívüli teljesítményét.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.