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 A legendás angol Triumph motorkerékpárokat mindenki ismeri, akit valaha érdekeltek a motorok. Eredetileg kerékpár kereskedelemmel, majd kerékpár gyártással foglalkoztak és a kor igényeinek megfelelve váltottak motorkerékpár gyártásra. Tegnap délelőtt pedig bejelentették, hogy a Williams Advanced Engineering-gel (amely a Forma-1-ből ismert Williams csapat mögött is áll) együttműködésben felgyorsítanák az elektromos motorkerékpárok fejlesztését. A TE-1 nevű projekt célkitűzése a hajtáslánc megoldások gyors fejlesztése. Terveik szerint a következő két évben kialakítanak egy könnyű, kompakt, akkumulátoros energiaellátással működő meghajtó egységet, melyek a Triumph motorkerékpárok új generációjának meghajtó egységeként szolgál. Hangsúlyozták, hogy a TE-1 projekt nem egyetlen új elektromos motorkerékpár modell megalkotását jelenti, hanem egy komplex, akkumulátor technológiára és motorok fejlesztésére összpontosító együttműködésről van szó, melynek eredményeként egy teljes modellcsalád meghajtó rendszere valósulhat meg. A meghajtó rendszer kifejlesztését és tökéletesítését követően a következő több éves lépcsőfok lesz a motorkerékpár modellek kialakítása. Ez a Triumph sajnos még benzinnel működik, az elektromosra várnunk kell néhány évet A projektben a könnyű akkumulátorok kialakításáért felelős Williams mellett részt vesz a Warwick-i Egyetem (WMG) elektromos meghajtással, inverterekkel és motorokkal foglalkozó csapata is. Nick Bloor, a Triumph vezérigazgatója az MCN kérdésére elmondta, hogy az együttműködés egy izgalmas lehetőséget jelent a Triumph és partnerei számára abban, hogy vezető szerepet tölthessenek be a motorkerékpárok elektromos meghajtását lehetővé tevő technológia kifejlesztésében, így csökkentve a motorkerékpár környezetre gyakorolt káros hatásait. A Triumph TE-1 projekt csak egy része a cég elektromos motorkerékpár stratégiájának, amely a motorosok változó igényeinek kielégítését célozza a tökéletes kezelhetőség, teljesítmény és használhatóság tekintetében. A jövőbeli termékstratégia középpontjában a vevői igényeknek leginkább megfelelő motor platformok állnak – tette hozzá Steve Sargent a Triumph vezető termékmenedzsere. Az egyik legfontosabb cél a magas fokú rendszerintegráció, azaz az autóipari számára kifejlesztett elektromos meghajtórendszer alkatrészek motorkerékpár rendszerekhez optimalizálása, többek között például a súlycsökkentés. Az elmúlt években a Triumph fontos eredményeket ért el és rengeteg tapasztalatot gyűjtött például az akkumulátorok biztonságának növelésében, a motorok méretezéseben, a fékrendszerek integrálásában, beleértve a regeneratív fékezést és a fejlett biztonsági rendszereket is. Ezeket mind hasznosítják majd a közeljövő motorkerékpár stratégiájának kialakításakor. A Williams Advanced Engineering ügyvezető igazgatója, Craig Wilson, hasonlóképpen optimistán nyilatkozott. Nagy örömére szolgál a Triumph motorkerékpárgyárral való együttműködés, amelyben kamatoztathatják az elektromos meghajtással szerzett tapasztalataikat és szaktudásukat egy rendkívül erős, hatékony és integrált elektromos meghajtás megtervezésében. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!