PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL2luc3Rlci8iIG9uY2xpY2s9ImphdmFzY3JpcHQ6d2luZG93Lm9wZW4oJ2h0dHBzOi8vaHl1bmRhaS5odS9tb2RlbGxlay9pbnN0ZXIvJywgJ19ibGFuaycsICdub29wZW5lcicpOyByZXR1cm4gZmFsc2U7Ij48cGljdHVyZT48c291cmNlIHNyY3NldD0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMi9oeXUta2FtcGFueW9rLWluc3Rlci12aWxsYW55YXV0b3Nva2Jhbm5lcmVrLTYwMHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEyL2h5dS1rYW1wYW55b2staW5zdGVyLXZpbGxhbnlhdXRvc29rYmFubmVyZWstMTk0MHg1MDAtMS5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg==
auto

Kiderült az elektromos Opel Corsa ára

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

Az Opel Corsa elektromos változatáról láthattunk már először véletlenül kiszivárgott, később hivatalos fényképeket. Végre az árat is megtudhatjuk, bár még csak az Opel német oldaláról.

A WLTP mérési ciklus szerint 330 km hatótávolságú, 50 kWh akkumulátor kapacitású kisautó Németországban háromféle felszereltséggel rendelhető. A Corsa-e Selection felszereltség ára 29 900 Euró, a Corsa-e Edition 30 650 Euró, a Corsa-e First Edition pedig 32 900 Eurótól indul.

A magyar árak ennél vélhetően magasabbak lesznek, hiszen míg Németországban csak 19%, nálunk 27% forgalmi adó kerül a nettó árakra.

A 100 kW (136 LE) teljesítményű villanymotorral szerelt autó rendkívül dinamikus, a városi forgalomban fontos 50 km/h sebesség eléréséhez mindössze 2,8 másodperc szükséges és a 100-as tempó eléréséhez is elég 8,1 másodperc.

A gyártó szerint az autó akkumulátora 100 kW teljesítményű DC villámtöltőn 30 perc alatt 80%-ra tölthető.

Alapfelszereltségként természetesen csak az 1,8 kW teljesítményű otthoni konnektorhoz csatlakoztatható töltőkábelt (EVSE) kapjuk az autóhoz, az autóba épített fedélzeti töltő teljesítménye pedig 7,4 kW, azaz a leggyakoribb 22 kW AC töltőkről maximum 7,4 kW teljesítménnyel tölthetjük a legolcsóbb elektromos Corsát.

A legolcsóbb változat fontosabb jellemzői:

  • infotainment rendszer, multimédiás és navigációs funkcióval
  • energiafogyasztás-kijelző, energiafogyasztási statisztikák, energia-visszanyerési információk
  • távvezérelhető légkondicionálás
  • intelligens, programozható töltési rendszer
  • ECO, normál és sport vezetési mód
  • Programozható előfűtés és előhűtés az akkumulátor energiatakarékosságához
  • Type2 AC és CCS DC töltőcsatlakozó
  • 50 kWh akkumulátor
  • 1 fázisú 7,4 kW fedélzeti töltő
  • szövet kárpitozás
  • 60/40 arányban dönthető hátsó üléstámlák
  • 16″ kerekek
  • Emelkedőn elindulást segítő rendszer
  • Sebességtartó és sebességhatároló automatika, sávtartóval, sebességkorlátozás és egyéb forgalmi jelzés felismerő rendszerrel, figyelmeztetés véletlen sávváltásra
  • nappali menetfény
  • OpelConnect2
  • Automatikus klíma
  • Első, oldalsó és hátsó légzsákok
  • Adaptív féklámpa
  • ABS, EBV és ESP Plus
  • ISOFIX előkészítés az első utasülésben
  • Tárolórekesz a középkonzolban elöl és hátul, pohártartó a középkonzolban
  • Megvilágított kesztyűtartó

A középső felszereltséghez egyetlen, azonban nagyon fontos extrát kapunk: 11 kW fedélzeti töltőt, amivel 50%-kal gyorsabban tölthető ez az autó. Akinek a napi rutinja több, mint az autó hatótávja, és napközben van hozzáférése 3 fázisú hálózathoz, annak mindenképpen érdemes ezt az extrát megvásárolni a 750 Euró felárért.

A harmadik, egyben legmagasabb felszereltséghez számos fontos kényelmi és biztonsági extrát kapunk 2250 Eurós felárért:

  • középső kartámasz tárolórekesszel
  • komfort ülések
  • fényes fekete színű B oszlopok
  • 7″ méretű színes információs kijelző
  • első és hátsó elektromos ablakemelők, becsípődés elleni védelemmel
  • bőr kormánykerék
  • LED belső világítás az ajtók tárolórekeszeiben
  • LED fényszórók
  • LED ködlámpák
  • LED nappali menetfény
  • Szövet/prémium bőr kárpitozás
  • 17″ könnyűfém keréktárcsák
  • ISOFIX rögzítési pont az első utasülésen is

 

 

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.