Egyre több nagyváros és állam ismeri fel, hogy a város levegőjének minőségét nem lehet egyedül az autók elektromosításával megoldani, így az utóbbi időben Moszkva, Kalifornia és London is bejelentette már a maga villanybusz projektjét. Mára a lengyel főváros bejelentése jutott: Varsó városi közlekedési vállalata, az MZA 400 millió PLN (105 millió dollár) értékben 130 db elektromos buszt vásárol. Az Urbino 18 típusú csuklós villanybuszokat a lengyel Solaris szállíthatja, amely már 2020-ban teljesíteni tudja a megrendelést. Solaris Urbino Electric 18 csuklós elektromos busz (forrás: SolarisBus) Az MZA optimista bejelentése szerint két éven belül eltűnnek a dízelmotoros buszok a Varsó belvárosában haladó Royal Route-ról. A közlekedési szolgáltató összesen 400 buszt kíván nulla és alacsony kibocsátású járműre cserélni. A Solaris szerint a megrendelés „az eddigi legnagyobb európai üzlet”, bár a Solaris alig néhány héttel ezelőtt nyerte meg 250 elektromos busz megrendelésétől Milánótól, és Párizsnak is hatalmas megrendelése van, igaz három különböző gyártótól. A Solaris a csuklós villanybuszokat szállítja.PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cucGV0cmFueWlhdXRvLmh1L2pva2VyLTIwMjUvP3V0bV9zb3VyY2U9am9rZXImdXRtX21lZGl1bT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fY2FtcGFpZ249bGVhZCUyMCUyMCUyMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly93d3cucGV0cmFueWlhdXRvLmh1L2pva2VyLTIwMjUvP3V0bV9zb3VyY2U9am9rZXImdXRtX21lZGl1bT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fY2FtcGFpZ249bGVhZCUyMCUyMCUyMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvcGVhLTI3LTI1LWtpYS1hamFuZGVra2FydHlhLXByb21vLWpva2VyLTEyMDAteC0xNjAwLTA1LTE1LTE2LnBuZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDUvcGVhLTI3LTI1LWtpYS1hamFuZGVra2FydHlhLXByb21vLWpva2VyLTEyMDAteC0xNjAwLTA1LTE1LTE2LnBuZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Solaris Urbino Electric 18 csuklós elektromos busz (forrás: SolarisBus) A Solaris Urbino 18 elektromos busz 47 utas szállítására alkalmas. A varsóba szállítandó 130 db csuklós elektromos busz 150 kWh akkumulátor kapacitással rendelkezik majd, melyekre a gyártó hétéves garanciát vállal. Az akkumulátorokat nem csak hagyományos töltőcsatlakozó dugasszal tölthetik, hanem áramszedők segítségével is. A busz két töltőcsatlakozóval rendelkezik: az egyik a jobb oldali kerékív felett, a másik a hátsó ajtó mögött, az áramszedő pedig természetesen a tetőre lesz felszerelve. Solaris Urbino Electric 18 csuklós elektromos busz (forrás: SolarisBus) A buszrendeléssel együtt az MZA saját töltőinfrastruktúrát is tervez. A 400 kW teljesítményű villámtöltő állomások a város különböző pontjaiban lesznek telepítve. A töltőinfrastruktúra egy külön pályázati felhívás tárgyát képezi. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!