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 A Tesla blog bejegyzésben számolt be a Megapack egységek felhasználásával építhető közüzemi méretű erőműként felhasználható akkumulátor telepéről. Németország energiamixe ellen gyakran hozzák fel, hogy a sok napelem ellenére nem környezetbarát, mivel bár bezárták az atomerőműveket, de amikor szélcsend van és a nap sem süt, akkor rendkívül szennyező szénerőművekkel termelik az áramot. Napsütéses vagy szeles időszakban viszont egyre gyakoribb Németországban a túltermelés. Az akkumulátoros energiatároló telepeket eddig jellemzően a hálózat stabilitásának biztosításához telepítették, az ilyen akku telepeket igyekeznek 50% körüli töltöttségi szinten tartani, ezek célja a rendszer rövid távú stabilitásának fenntartása, akár másodpercenként többször is fordul az energiaáramlás iránya a tárolás és a kiürítés között. Az 50% akku szint nem csak az akkumulátor élettartama szempontjából előnyös, hanem azért is, mert így folyamatosan lehetőség van energia tárolására és kivételére is. Tesla Megapack Hero (forrás: Tesla) A Megapack viszont a környezetbarát, de rendkívül ingadozó termelést nyújtó nap- és szélerőművek kiegészítéseként kiválthatja a szennyező olaj vagy szén alapú csúcserőműveket. Egy Megapack 3 MWh tárolási kapacitással és 1,5 MW inverter kapacitással rendelkezik, ezeket csoportosan telepítve a közelmúltbeli 60%-os energiasűrűség növekedésnek köszönhetően egy 3 hektáros területen 250 MW teljesítményű, 1 GWh tárolási kapacitással rendelkező erőművek építhetők. Tesla Megapack egységek felhasználásával épült közüzemi méretű erőmű (forrás: Tesla) A Megapack további előnye, hogy közvetlenül csatlakoztatható a napelemek által termelt egyenárámhoz, így nincs szükség két inverterre, melyek tovább növelnék a veszteséget, a költségeket és a meghibásodás lehetőségét, azaz egy több Megapack összekapcsolásával épült közüzemi méretű erőmű közvetlenül megtáplálható a létesítmény mellett elhelyezett napelemes erőművel, így környezetbarát erőmű létesíthető, miközben a kivehető energia is sokkal jobban előre tervezhető, mint egy akkumulátorokkal nem támogatott hagyományos naperőmű esetén. https://www.tesla.com/content/dam/tesla/megapack-initial-assets/05_Applications_desktop-Apple1080p-30fps-web_optimized-no_audio.mp4 A Tesla saját szoftvert is kifejlesztett a Megapack erőművek házon belüli folyamatos felügyeletére és szabályozására. Ahogy a világ egyre inkább a környezetbarát energiatermelés felé fordul, úgy lesz egyre nagyobb szükség nagy kapacitású akkumulátortelepekre is. A Tesla a tavalyi évben már globálisan több mint 1 GWh tárolókapacitást épített ki a Powerwall és Powerpack egységekkel. Az akkumulátortelepek elterjedésének előnye hosszabb távon az is, hogy ezekben újrahasznosíthatók lesznek a villanyautókban már korlátozottan használható, csökkent kapacitású akkumulátorok, hiszen ha nem kell magunkkal cipelni, akkor nem probléma, ha azonos kapacitáshoz kétszeres méretű és tömegű akkumulátorra van szükség. Egyelőre a Tesla akkumulátortelepei új cellákból építkeznek, egyszerűen azért, mert még nem áll rendelkezésre megfelelő számban autókban elgyengült akkumulátor, de a villanyautók rohamos terjedését követően 10-20 év múlva már a használt akkumulátorok élhetnek második életet hasonló telepeken. Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Balázs, Tibor vagy Szöcske ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!