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 Természetesen a héten az egész internet a Porsche Taycan premierjétől volt hangos. Megint felütötte a fejét az autós újságírók szürkeállományát megtámadó, igen súlyos és krónikus teslakilleritis betegség és lépten-nyomon fel lett emlegetve, hogy a Taycan milyen remekül teljesített a Nürbugringen, bezzeg, mindenki tudja, hogy a Model S egy kör után kifújt volna. No, Elon Musknak sem kellett több. A holló odacsap És valóban, a Tesla Model S nem a versenypályákra lett kitalálva. Bár villanymotorja és hatalmas aksija a gyorsulási versenyek királyává tették a P100D-t, de az autó hajtáslánca és fékei nem bírják a kemény hajtást több körön át. Egyszerűen nem erre lettek kitalálva. Utcai villanyautó révén a fékeket „élettartamra”, de legalábbis több százezer kilométerre tervezték, mivel a kocsi legtöbbször inkább visszatölt, mintsem, hogy a betéteket koptassa. Versenykörülmények között azonban hamar túlmelegszik és csökken a hatás. A felfüggesztés is inkább a több mint 2,2 tonnás, 7-es BMW méretű szedán utasainak kényelmét, mint a sportos úttartást szolgálja. A motorok is a hatékonyságra vannak inkább kihegyezve, ráadásul anno, amikor a Tesla 2011-12-ben megalkotta őket, kb. annyi volt az egész program költségvetése, amennyit a Porschénél évente fánkra költenek. Illetve… a fentiek inkább csak idén áprilisig voltak igazak, ekkor jelentették be ugyanis a Tesla Raven kódnevű programjának gyümölcseként a megújult S-t és X-et. A külcsín maradt, a belbecs viszont érdemben változott. Megjött a Model 3-tól kölcsönzött új első motor, és javult mind ennek, mind az akkumulátornak a hűtése, a csapágyazás és az energia visszanyerés is. Az autó új adaptív légrugókat és új mintázatú gumikat is kapott. Az első példányokat a nyáron szállították ki, a várakozások szerint pedig a fenti fejlesztések javítottak az autó német autópályás és versenypályás teljesítményén is. Most ugrik a majom Szóval a Raven, azaz holló erejében bízva, a sok kekeckedést megelégelve, Elon Musk ismét Twittert ragadott: Model S on Nürburgring next week — Elon Musk (@elonmusk) September 5, 2019 Bár konkrétan nem párviadalra hívta ki a Porschét, nehéz ezt nem eszerint értelmezni. A Taycan nemrég döntötte meg a Nürburgring 4-ajtós villanyautós rekordját 7 perc 42 másodpercet autózva. Természetesen mindenki ehhez fogja mérni az eredményt. De vajon mekkora esélye van a Model S-nek a sikerre? Az új Roadster valószínűleg könnyebben versenyezne a Porschéval, de az S nem erre van tervezve. Vagy mégis? Egy biztos, a két autó külső méretei elég hasonlóak, az S pedig vagy 150 kilóval könnyebb. Ráadásul Musk nem várt segítséget kaphat. Thanks for offering! Sure, that would be great. — Elon Musk (@elonmusk) September 7, 2019 Hogy összejön-e a randi, azt még nem tudjuk, de a Forma 1-es világbajnok és jelenleg sikeres YouTuber Nico Rosberg a hír hallatán önként ajánlkozott sofőrnek, Musk pedig örömmel fogadta a segítséget. Nem ez lenne egyébként az első, hogy Rosberg a Teslával dolgozik, korábban volt már különböző megbeszéléseken a fremonti gyárban – de nem igazán mondta el miről volt szó anno 2017-ben: Ha a Tesla sikerrel akar járni, akkor egyébként ennél a körnél kell jobbat menniük. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!