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 Természetesen a héten az egész internet a Porsche Taycan premierjétől volt hangos. Megint felütötte a fejét az autós újságírók szürkeállományát megtámadó, igen súlyos és krónikus teslakilleritis betegség és lépten-nyomon fel lett emlegetve, hogy a Taycan milyen remekül teljesített a Nürbugringen, bezzeg, mindenki tudja, hogy a Model S egy kör után kifújt volna. No, Elon Musknak sem kellett több. A holló odacsap És valóban, a Tesla Model S nem a versenypályákra lett kitalálva. Bár villanymotorja és hatalmas aksija a gyorsulási versenyek királyává tették a P100D-t, de az autó hajtáslánca és fékei nem bírják a kemény hajtást több körön át. Egyszerűen nem erre lettek kitalálva. Utcai villanyautó révén a fékeket „élettartamra”, de legalábbis több százezer kilométerre tervezték, mivel a kocsi legtöbbször inkább visszatölt, mintsem, hogy a betéteket koptassa. Versenykörülmények között azonban hamar túlmelegszik és csökken a hatás. A felfüggesztés is inkább a több mint 2,2 tonnás, 7-es BMW méretű szedán utasainak kényelmét, mint a sportos úttartást szolgálja. A motorok is a hatékonyságra vannak inkább kihegyezve, ráadásul anno, amikor a Tesla 2011-12-ben megalkotta őket, kb. annyi volt az egész program költségvetése, amennyit a Porschénél évente fánkra költenek. Illetve… a fentiek inkább csak idén áprilisig voltak igazak, ekkor jelentették be ugyanis a Tesla Raven kódnevű programjának gyümölcseként a megújult S-t és X-et. A külcsín maradt, a belbecs viszont érdemben változott. Megjött a Model 3-tól kölcsönzött új első motor, és javult mind ennek, mind az akkumulátornak a hűtése, a csapágyazás és az energia visszanyerés is. Az autó új adaptív légrugókat és új mintázatú gumikat is kapott. Az első példányokat a nyáron szállították ki, a várakozások szerint pedig a fenti fejlesztések javítottak az autó német autópályás és versenypályás teljesítményén is. Most ugrik a majom Szóval a Raven, azaz holló erejében bízva, a sok kekeckedést megelégelve, Elon Musk ismét Twittert ragadott: Model S on Nürburgring next week — Elon Musk (@elonmusk) September 5, 2019 Bár konkrétan nem párviadalra hívta ki a Porschét, nehéz ezt nem eszerint értelmezni. A Taycan nemrég döntötte meg a Nürburgring 4-ajtós villanyautós rekordját 7 perc 42 másodpercet autózva. Természetesen mindenki ehhez fogja mérni az eredményt. De vajon mekkora esélye van a Model S-nek a sikerre? Az új Roadster valószínűleg könnyebben versenyezne a Porschéval, de az S nem erre van tervezve. Vagy mégis? Egy biztos, a két autó külső méretei elég hasonlóak, az S pedig vagy 150 kilóval könnyebb. Ráadásul Musk nem várt segítséget kaphat. Thanks for offering! Sure, that would be great. — Elon Musk (@elonmusk) September 7, 2019 Hogy összejön-e a randi, azt még nem tudjuk, de a Forma 1-es világbajnok és jelenleg sikeres YouTuber Nico Rosberg a hír hallatán önként ajánlkozott sofőrnek, Musk pedig örömmel fogadta a segítséget. Nem ez lenne egyébként az első, hogy Rosberg a Teslával dolgozik, korábban volt már különböző megbeszéléseken a fremonti gyárban – de nem igazán mondta el miről volt szó anno 2017-ben: Ha a Tesla sikerrel akar járni, akkor egyébként ennél a körnél kell jobbat menniük. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!