Kanadai aksi gurukat vett a Tesla

Újabb jelek mutatnak arra, hogy a Tesla valami nagy dobásra készül az akkutechnológia terén.

Idén februárban számoltunk be róla, hogy a villanyautó gyártó ajánlatot tett a San Diego-i Maxwell Technologies szuperkondenzátorokkal és fejlett akkumulátortechnológiákkal foglalkozó cégre. A tranzakció május közepén zárult le, de a két vállalat már évek óta együtt dolgozik, ezért várható hogy akár már jövőre alkalmazhatják a megvásárolt technológiát. A legígéretesebb újítás a Maxwell szárazelektródás fejlesztése lehet, amely az aksik szinte minden paraméterében jelentős javulást ígér, ráadásul nem igényli a problémás kobalt használatát, és sokkal kisebb helyen elférnek a gépsorok, mivel nincs szükség a hatalmas szárítógépekre.

Forrás: InsideEVs / Maxwell Technologies

De nem a Maxwell volt az egyetlen tech cég amit idén felvásárolt Elon Musk vállalata, csak éppen nem verték nagy dobra, hogy megszerezték a kanadai Hibar Systemst. A helyi Electric Autonomy Canada nevű villanyautós lap talált rá a fű alatt végbement tranzakcióra, amikor hivatalos állami regisztrációs anyagokban arra lettek figyelmesek, hogy a Teslának hirtelen lett egy kanadai leányvállalata.

A Hibar cellagyártó gépe. Forrás: Hibar

Az 1974-ben alapított és az elérhető legfrissebb adatok szerint 209 főt foglalkoztató kisvállalat 40 millió dollár éves árbevétellel rendelkezik és vannak üzemei Kanadán kívül Európában, Dél Koreában, Japánban, Malajziában és Kínában is. A vállalat az akkumulátorcellák gyártásának fejlesztésével foglalkozik és különösen az automatizálásban elért eredményeik lehettek érdekesek Muskéknak. Korábban egyébként gyártottak precíziós gyógyszertöltő gépsorokat is gyószergyáraknak.

EZT OLVASTAD MÁR?  Így harcol a Tesla a Superchargerek blokkolása ellen

Hivatalosan senki nem reagált a kanadai lap megkeresésére, de a cég már le is cserélte saját weboldalát egy egyszerű kapcsolati adatokat tartalmazó oldalra és minden további kérdéssel a Teslához irányította az újságírókat. Persze megindult a találgatás, hogy esetleg a kaliforniai villanyautó gyár válásra készülhet a Panasonictól – vagy legalábbis jobban kiveszi majd a részét a gyártási fejlesztésekből mint eddig – de egyelőre ez még csak spekuláció.

Akárhogy is, egyre izgalmasabbnak ígérkezik a Tesla jövő év elején esedékes az akkumulátortechnológiával foglalkozó befektetői napja. A Maxwell és a Hibar mellett nemrég számoltunk be arról, hogy a szintén a Tesla égisze alatt működő, Jeff Dahn vezetése alatt álló aksilabor biztató eredményeket ért el az 1 millió mérföldes élettartamú cellák fejlesztésében. Reméljük hamarosan fellebbentik a fátylat a következő generációs aksikról.

Elektromos autót használsz?