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 Úgy látszik most már tényleg csak órákra vagyunk a sanghaji Tesla gyár indulásától és ez mindenkinek nagyon jó lesz. Mondjuk miért. FRISSÍTÉS: A friss, éjszakai képek tanúsága alapján már valószínűleg folyik is a gyártás. Az épület áru és nyersanyagrakodó kapuinál kék konténerek sorakoznak és a tetőablakokon fény szűrődik ki a csarnokból. Wow 🤯 latest night shots of @Tesla Gigafactory Shanghai 🇨🇳PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cua2lhLmNvbS9odS9tb2RlbGxlay9ldjMvYmVtdXRhdG8vP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1jdXRvdXQxJnV0bV9jYW1wYWlnbj1ldjN2aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1faWQ9ZXYzIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy5raWEuY29tL2h1L21vZGVsbGVrL2V2My9iZW11dGF0by8/dXRtX3NvdXJjZT12aWxsYW55YXV0b3NvayZ1dG1fbWVkaXVtPWN1dG91dDEmdXRtX2NhbXBhaWduPWV2M3ZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9pZD1ldjMnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzExL2tpYS12aWxsYW55YXV0b3Nvay1jdXRvdXQtMDEuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8xMS9raWEtdmlsbGFueWF1dG9zb2stY3V0b3V0LTAxLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+ Notice all the blue containers around Giga Shanghai. Production seems imminent, if not already underway. 🤔 pic.twitter.com/JUATp0b3CT — TΞSLA Mania👌🦔 特拉风 (@Tesla__Mania) October 21, 2019 Power On Mint már többször írtunk róla, a kínai gyár 121 futballpályányi területének egyik sarkában egy külön alállomást húztak fel a nagyfeszültségű betáp fogadására és a kínai áramszolgáltató rendkívüli sebességgel dolgozott a szükséges kapcsolat kiépítésén. Gigafactory 3 alállomás. Forrás: Jason Yang / Youtube Hogy ez mennyire nem volt triviális, azt mi sem mutatja jobban, hogy miközben az épület a mocsárból az autógyártásig mindössze 10 hónap alatt jutott el, kb. ugyanennyi időre volt szükség az 55 kilométernyi (!) vezeték és 17 kilométernyi földalatti kábelcsatorna telepítéséhez – az épület elektromos csatlakozásának engedélye volt ugyanis az egyik első dolog amiről az év elején jelentettünk. Tesla’s Shanghai Gigafactory GF3 Gets Hooked Up to State Grid Power Supply Tesla Inc.’s $TSLA first Chinese car factory is officially plugged in. https://t.co/VnJjhwdFoZ — vincentyu.eth (@vincent13031925) October 17, 2019 A Bloomberg friss jelentése szerint, most már be is izzították a csatlakozást ami lehetővé teszi majd, hogy nyolcszorosára növelje a szolgáltató a teljesítményt. Bár áram eddig is volt a területen – ez kellett az építkezéshez és a hetek óta folyó próbagyártáshoz is – de enélkül nem indulhatna be a tömegtermelés. Zöld lámpa Szintén friss hír, amit a már eddig is sok információval szolgáló Vincent szellőztetett meg, hogy a kínai Ipari és Informatikai Minisztérium legfrissebb listáján már szerepel a GF3 az autógyárak felsorolásában, az értesülést pedig kisvártatva megerősítette a Reuters is – írásuk szerint a gyár megkapta az utolsó engedélyeket is a hivataltól és most már bármelyik nap indulhat a termelés. Helyi, a munkásoktól származó pletykák szerint erre már napokon belül sor kerülhet és ezt mi is logikusnak tartjuk lélektani szempontból – még akkor is, ha az első hetekben nyilván lassan indul majd a gyártás skálázása. Se szeri se száma nem volt a médiában azoknak a cikkeknek – és a „szakértői” kommenteknek – amelyek hiteltelennek tartották a Tesla gyártási prognózisát. A területen a földmunkák tavaly év végén indultak, az alapkövet pedig idén januárban tették le. Sokan két fillért nem adtak volna azért, hogy tényleg idén év végére már autók gördülnek ki a kapun. Szinte biztos, hogy a Tesla a jövő hét szerdán esedékes harmadik negyedéves pénzügyi jelentését szeretné azzal felütni, hogy Kínában megkezdődött a Model 3 gyártása. ⚠️⚠️Breaking⚠️⚠️ Oct 17th The China 🇨🇳 Ministry of Industry and Information Technology announces the latest batch of new vehicle manufacturers, and the Tesla Shanghai Gigafactory is listed. Made in China Model 3 could start production anytime from now.$TSLA #Tesla #China pic.twitter.com/5EZwe2qxnS — vincentyu.eth (@vincent13031925) October 17, 2019 Ez nekünk is jó Gyakran elfelejtjük, de a Tesla úgy jutott el odáig ahol ma tart, hogy mindössze egy darab autógyára van a világon. Ez nem csak a gyártási darabszámnak jelent korlátot, de megnehezíti a logisztikát és sokszor túlterheli a cég alkalmazottait is. Amióta 6 éve beindult a Model S európai és ázsiai kiszállítása, a Tesla minden új modelljének úgy néz ki a gyártása, hogy az aktuális negyedév első felében, gyakran első 8 hetében szinte kizárólag csak a tengerentúlra gyártanak, majd ezek az autók hajókra kerülnek és 20-22 nap alatt érnek el a másik kontinensre. (Kb. ugyanannyi ideig tart az út mind a két irányba). Ezután átállnak a hazai, illetve kanadai termelésre, az utolsó hónap végén pedig beleszakadnak a kiszállításokba. És nagyjából eddigre indul meg a tengerentúli vevőkhöz is a helyi kiszállítások zöme – volt olyan negyedév, amikor a cég a negyedév utolsó 10 napjában annyi autót adott át, mint az azt megelőző 80-ban. Nem nehéz belátni ez mennyire kevéssé hatékony és milyen hihetetlen igénybevételnek teszi ki az alkalmazottakat is. Az egész mögött pedig nincs más, hogy valamennyire muszáj a Wall Streetnek megfelelni és a legyártott autók többségét az adott negyedévben átadni. A kínai gyár kezdeti kapacitása idén valahol heti 1000 autó környékére van tervezve és jövő év elején ugorhat meg ennek háromszorosára. A termelés csak és kizárólag a kínai piacra szól és jelenleg egyedül a Model 3 SR+ változatára korlátozódik. Minden más továbbra is amerikai import lesz. Mégis ez jelentős árcsökkenést hozhat a helyi vásárlóknak és profitnövekedést jelent majd a cégnek. Arról nem is beszélve, hogy az extra kapacitás – még ha csak 5-10 ezer autót is jelent ebben az évben, elég lesz arra, hogy átlökje a céget az ígért 360-400 kocsi idei termelés alsó küszöbén, ami jótékonyan hat majd a cég részvényeinek árfolyamára. Már nem kell sok hozzá. Forrás: Jason Yang / Youtube És, hogy ez miért jó többek között nekünk is? A megnövekedett gyártási kapacitás azt is jelenti, hogy a fremonti heti 7-8 ezer Model 3 nagy része már csak Amerika és Európa között fog megoszlani, így csökkenhet a várakozási idő és beléphetnek új hivatalos piacok – többek között a budapesti Tesla képviselet révén jövő év elején hazánk is. Az állandó rohanás mérséklése jó hatással lehet a gyártási minőségre is, illetve segítheti a Model Y korai gyártásának megkezdését is. A legfrissebb helyi, a gyár munkásaitól származó pletykák szerint a tesztgyártás zökkenőmentesen halad, a gépsorok jól működnek. A kínai Global Times a Tesla Kínáért felelős alelnökére, Tao Linre hivatkozva egyenesen úgy tudja, már csak arra várnak, hogy a hatóságok bevizsgálják és jóváhagyják az első legördülő autókat és azonnal indul is az értékesítés. .@Tesla Shanghai factory is ready for production and sales will begin after being granted product certification and government approval, said Tesla global vice president Tao Lin. pic.twitter.com/HyFzIbqx7c — Global Times (@globaltimesnews) October 21, 2019 Tesla ajánlói program: ha szerkesztőségünk tagjait is szeretnétek támogatni, miközben 180.000 forintos kedvezménnyel vásároltok új Teslát, Tibor, Szöcske vagy Balázs ajánlói linkjéről kezdeményezhetitek a vásárlást. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!