70%-kal nőtt a legolcsóbb Tesla töltési csúcsteljesítménye

Még mielőtt álszentséggel vádolna a kedves olvasó, igen, nemrég beszéltünk róla, hogy a töltési csúcsteljesítmény kW értéke mennyire félrevezető tud lenni, ezért jobban preferálnák valami hatótáv/perc szerű mutatót. Ettől függetlenül mindig fontos mérföldkő amikor egy gyártó emeli a lécet, hiszen alapvetően azért a magasabb teljesítmény gyorsabb töltést eredményez.

A csúcsteljesítmény tekintetében jelenleg a Porsche Taycan viszi a prímet a maga 270 kW-os értékével, de ettől nincsen sokkal lemaradva a Tesla Model 3 Long Range verziója sem 250-nel.

Hanem azért az az ökölszabály máig igaz, hogy nagyobb aksit lehet nagyobb teljesítménnyel tölteni, így a fenti eredmények is 75-100 kWh közötti kapacitás mellett sikerültek. A Model 3 értéke egyébként már csak azért is figyelemre méltó, mert a nagyjából hasonló kapacitású akkumulátorral szerelt régebbi Model S/X 75D is maximum 110-120 kW között szokott tölteni, a kistesó pedig gyakorlatilag duplázott erre, ami nem triviális gyakorlat.

Forrás: Reddit/robercmp
Forrás: Reddit/robercmp

Éppen ezért nem is ráncolta nagyon senki a szemöldökét, amikor kiderült, hogy az 55 kWh körüli aksival szerelt Model 3 SR+ csak 100 kW-os DC töltést kap (bár páran jelezték, hogy a közelmúltban 120-ig kúszott már a számláló). Most viszont az éppen aktuális szoftverfrissítésben a Tesla 170 kW-ig tornássza a teljesítményt, ami egy akkora akkutól szinte hihetetlen és nagyon jó hír a szerényebb pénztárcájú vásárlóknak. Persze nem láttuk még a töltési görbét és az is igaz, hogy ehhez az egyelőre még csak az egy kézen megszámolható helyszínen létező Supercharger V3 állomás kell.

EZT OLVASTAD MÁR?  Japán akkumulátorgyárat avattak Miskolcon

Kíváncsian várjuk majd a valós körülmények közötti teszteket valamelyik európai Ionity vagy Fastned oszlopon.

Autok:

Elektromos autót használsz?