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
auto

A BMW 400 millió eurót fektet be az iNEXT gyártásához

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

A Tesla Model Y nagyon népszerű autó lesz. Érzi ezt a többi gyártó is, nem lehet véletlen, hogy elsőként ebben a kategóriában jelennek meg a Tesla valódi és erős versenytársai, például a Ford Mustang Mach-e, a Volkswagen ID.Crozz és a BMW iNext. A BMW sajtóközleményben jelentette be, hogy 400 millió eurót fektetnek be a bajorországi dingolfingi üzembe, elsősorban a BMW iNEXT gyártásához.

A BMW iNEXT a tervek szerint 2021-ben lép piacra. Erre az időpontra a dingolfingi gyár a jelentős beruházásnak köszönhetően képes lesz a tisztán elektromos járművek és a plug-in hibridek előállítására egyaránt, az igényeknek megfelelő arányban. „Rugalmas gyártási struktúráinknak köszönhetően gyáregységeink megfelelően felszereltek a legkülönfélébb piaci igények kielégítéséhez. Meggyőződésünk, hogy az elkövetkező néhány évben vásárlóink mobilitás iránti igényeit nem tudnánk világszerte egyféle megoldással kielégíteni, ezért a megfelelő arányban kínálunk autókat többféle meghajtási technológiával.” – magyarázta Milan Nedeljkovic, a BMW AG termelésért felelős igazgatósági tagja.

A BMW dingolfingi üzemének igazgatója, Christoph Schröder, a BMW AG Termelési Igazgatóságának tagja, Dr. Milan Nedeljkovic, valamint a a BMW dingolfingi gyár üzemi tanácsának vezetője, Stefan Schmid megtekintette a BMW iNEXT karosszériagyártását. (Forrás: BMW)

Jelenleg a dingolfingi üzem termelésének közel 10%-át konnektoros hibridek gyártása jelenti, 2021-től pedig a BMW iNEXT lesz az üzem első tisztán elektromos, akkumulátoros járműve. A beruházásnak és az átépítésnek köszönhetően a bajor üzemben nem csak az elektromobilitásra készül fel, de a magasan automatizált szabványos járműgyártásra is.

Christoph Schröder gyárigazgató elmondta: „A BMW iNEXT nem csupán egy új modell, hanem számos kulcsfontosságú autóipari megoldás úttörője is, melyek közül a legfontosabb az önvezetés. Ez a modell tapossa ki majd az utat a jövőben bevezetendő új technológiáknak.

BMW iNEXT

A gyár központjában elhelyezkedő karosszériaüzemet már felkészítették a BMW iNEXT gyártására. Jelenleg az új gyártósorok kialakítása van folyamatban a komplex karosszéria gyártásához. A gyár komoly tapasztalatokkal rendelkezik kompozit és könnyű karosszériaelemek építésében, valamint megkezdődött az acél, az alumínium és a CFRP (szénszállal erősített műanyag) innovatív alkalmazásának bevezetése.

Az új elektromos iNEXT modell gyártása a BMW 5, 7 és 8 sorozatú modelljeivel közösen történik majd a dingolfingi üzemben, annak ellenére, hogy az elektromos járművek gyártása során egyes munkafolyamatok a hagyományos járművektől eltérőek. Az elektromos járművek esetében a hajtáslánc összeszerelése egyszerűbb folyamat, mint a hagyományos autók esetében, más területeken azonban további, bonyolultabb folyamatok kialakítása szükséges, ilyen például az akkumulátor és a nagyfeszültségű kábelek beszerelése. A modern járművek magas szintű automatizáltsága miatt sokkal több érzékelőt, tisztítórendszereket és nagyteljesítményű számítógépeket egyaránt be kell építeni.

„Iparágunkban teljeskörű átalakulás zajlik. A dingolfingi üzem jelenleg is az autógyártás élvonalában helyezkedik el. Most lehetőségünk van kihasználni annak előnyeit, hogy idejében megkezdtük a változásokat, és jövőorientált, versenyképes foglalkoztatási struktúrákban gondolkozunk.” – mondta Stefan Schmid, a BMW dingolfingi gyár üzemi tanácsának elnöke, aki fontos mérföldkőként tekint a BMW iNEXT modellre az elektromobilitás jövőbe vezető útján.

 

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by1zenBvbnpvcmktMS0yMDI1LTAzLTAxLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjUvMDIvZWxla3Ryb21vcy1hdXRvLXN6cG9uem9yaS0xLTIwMjUtMDMtMDEuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.