Tisztán elektromos hajtásláncot kap az Alfa Romeo Giulia, ám a vásárlást rögtön el is felejthetjük: ezúttal nem azért, mert ezt is csak a kínaiak kapják, hanem mert a villanyautó az autópiac helyett inkább a versenypályán szeretne komoly sikereket elérni, így a világ minden tájékán tovább kell várni egy kizárólag villanymotorral hajtott autóra ettől a márkától. A villanyos Alfa a Romeo Ferraris versenycsapat kezei közül kerül majd ki, akik a jövő évben kezdődő ETCR túraautó-bajnokságon indítják el olyan riválisok ellen, mint a Cupra e-Racer és a Magyarországon is tesztelt Hyundai Veloster N. Ezzel a monzai cég a harmadik csapat, mely hivatalosan bejelentette részvételét a tisztán elektromos szériában. Az ETCR bajnokságban való versenyzésnek nem feltétele az eredetileg elektromosnak tervezett autó, elegendő egy hagyományos modellt tisztán elektromossá alakítani, mint ahogyan a Seat teljesítménymárkája, és a dél-koreai autógyártó is teszi. Követelmény azonban, hogy a kiválasztott járműnek négy- vagy ötajtós szedánnak kell lennie, a pályára lépő versenyautó csúcsteljesítménye pedig nem haladhatja meg az 500 kW-ot, maximum 300 kW-os folyamatos erőkifejtés mellett. Az akkumulátor kapacitása legfeljebb 65 kWh lehet, a teljesítmény átadása a hátsó tengelyre pedig kizárólag egysebességes váltón történhet. A főbb hajtáslánc-elemeket ezért a szervezőktől kapják a csapatok, ám azok leghatékonyabb beállítását már nekik kell megoldaniuk. A tisztán elektromos Alfa kizárólag a Romeo Ferraris >mérnökeinek munkája lesz, a Fiat-Chrysler semmilyen formában nem vesz részt a projektben.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 A csapatnak bőven van már tapasztalata a Giuliával, hiszen a TCR és FIA WTCR versenysorozatokban számos futamban diadalmaskodtak együtt az elmúlt öt év alatt, de hogy az elektromos meghajtással mit tudnak kezdeni a mérnökök, az már egy egészen más kérdés lesz. A hirtelen váltás így igencsak bátor, ám a motorsportban több mint 50 éve sikeresen tevékenykedő klub szerint szükséges is, mert az elektromosság nemcsak az utakon, hanem a versenypályán is a jövő üzemanyaga lesz. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!