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
auto
2024. 04. 19. péntek

A Tesla beszállítói szerződést kötött az LG Chem és CATL akku gyártókkal

elektromosautó-akkumulátor

A Reuters friss híre szerint a Tesla szerződést kötött két nagy akkumulátorgyártóval, nevezetesen a CATL és az LG Chem vállalatokkal, akkumulátorok szállítására. Egyelőre a három cég egyike sem kívánt további információkat megosztani, hiába érdeklődött a Reuters a részletekről.

Jelenleg a Panasonic a Tesla első számú akkumulátor beszállítója, Japánban 18650 hengeres cellákat gyártanak a Model S és Model X típusok számára, Észak-Amerikában a Nevada Gigafactoryban pedig 21700 cellákat a Model 3, Model Y és Semi gyártásához.

Tesla energiatároló egység 2170-es cellákból

A Kínában gyártott (MIC) Model 3 számára az LG Chem helyi gyára biztosítja az akku cellákat. Amíg a gyártók nem közölnek további részleteket a megállapodásról, nem tudhatjuk, hogy az új szerződésekkel már a Berlin közelében épülő Gigafactory 4 gyárban készülő autók akkumulátor ellátására készülnek elő, esetleg a kínai Gigafactory 3 üzemben gyártott autókhoz van szükség a jelenlegi LG Chem által biztosított celláktól nagyobb mennyiségre.

Az akku hiány lehet a legnagyobb probléma az elektromos autó gyártásban, ugyanis a napokban a Mercedes és az Audi egyaránt akku hiány miatt jelentett be csökkenő gyártási darabszámokat, igaz a Mercedes később cáfolta a hírt.

Akku hiány miatt kevesebb Audi e-tron készül

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.