PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L2V2LyIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L2V2LycsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDEvaHl1LWthbXBhbnlvay1ldi1oYXZhc3Byb2R0ZXJ2LTYwMHg1MDAtMi5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzAxL2h5dS1rYW1wYW55b2stZXYtaGF2YXNwcm9kdGVydi0xOTQweDUwMC0yLmpwZyIgbWVkaWE9IihtaW4td2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PGltZyBzcmM9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMDEvaHl1LWthbXBhbnlvay1ldi1oYXZhc3Byb2R0ZXJ2LTE5NDB4NTAwLTIuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT4=
auto
2024. 03. 02. szombat

Hidrogénmeghajtású tehergépjárművek sorozatgyártását jelentette be a Daimler AG alá tartozó Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) az évtized végétől, hogy a gyártó teljesíteni tudja a 2039-re kitűzött széndioxid-semlegességet új járművei között a japán piacon. A közleménnyel együtt a Fuso egy üzemanyagcellás kisteherautót is bemutatott, mely valójában a 2019-es Tokiói Autószalonon prezentált Vision F-Cell koncepció továbbfejlesztett változata, valamint az akkumulátoros villanyos eCanter hidrogénnel hajtott testvére.

FUSO eCanter F-Cell

Ennek a 7,5 tonnás bruttó össztömegű, városon belüli áruszállításra tervezett elektromos modellnek a sorozatgyártása már 2017-ben elkezdődött, ám a sajtóanyag szerint csupán körülbelül 150 darab van szolgálatban szerte Japánban, Európában, és az Egyesült Államokban, pedig ennél jóval ambiciózusabb tervei voltak a gyártónak két és fél évvel ezelőtt. Hatótávja 100 kilométer, amit az eCanter F-Cell megtripláz, valamint a töltéshez is kevesebb mint 10 perc szükséges, amennyiben rendelkezésre áll a szükséges hidrogéntöltő-infrastruktúra.

FUSO eCanter F-Cell

Az eCanternek vélhetően nem volt akkora sikere, mint amire a Fuso eleinte számított, hiszen már fejlesztés alatt áll a második generációja, illetve idővel további tisztán elektromos modellekkel is bővül a vállalat kínálata. A japánok úgy vélik, hogy a jövő teherszállításában egyaránt helye lesz mindkét alternatív meghajtásnak, és tökéletesen kiegészítik majd egymást a szállítási feladatokat végző vásárlók igényeinek kielégítésében.

FUSO eCanter

A Fuso a Daimler által alapított K+F szervezettel, az Electric Mobility Grouppal dolgozik együtt jövőbeli elektromos modelleken a gyártó valamennyi tehergépjármű- és buszszegmenséhez. Habár a cég a japán karbonsemlegességet emlegeti, ezek az új villanyos modellek a globális piacra érkeznek, csakúgy, mint az évtized végére tervezett üzemanyagcellás teherautók, már ha valóban mutatkozik rájuk kereslet.

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

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.