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 Az amerikai Nikola Motors nevű gyártót elsősorban arról ismerjük, hogy üzemanyagcellás és akkumulátoros kamionok gyártását tervezik. A cég amelynek részvényeit június 4-től bárki megvásárolhatja a tőzsdén, a honlapján jelentette be, hogy több mint 30 millió dollár értékű szerződést kötött a norvég Nel nevű vállalattal hidrogén elektrolízissel történő előállítására alkalmas berendezések gyártására. A Nikola a most megrendelt berendezésekkel az első öt hidrogén töltőállomását kívánja felszerelni, így közvetlenül a töltőállomásokon tud majd hidrogént előállítani. A berendezések kapacitása napi 8 tonna, azaz összesen az 5 helyszínen 40 000 kg hidrogént tudnak majd maximálisan gyártani. (Fotó: Nikola) Trevor Milton, a Nikola Corporation alapítója elmondta, hogy az öt nagy teljesítményű hidrogén előállító és töltő állomással több államot és fontosabb teherfuvarozási útvonalat fednek majd le. Az elektrolízissel vízből hidrogént gyártó berendezéseket a Nel Norvégiában jelenleg építés alatt álló gyárában készítik majd el. tette hozzá Jon André Løkke, a Nel vezérigazgatója. 1 kg hidrogén előállításához 55 kWh elektromos energiára és 9 kg vízre van szükség. A napi 40 tonna hidrogén előállításának elektromos energiaigénye tehát 2,2 MWh és 360 000 liter víz. Sorozatgyártású üzemanyagcellás kamionok hiányában egyelőre nincs adatunk a hidrogén fogyasztásról, a sorozatgyártású személyautók esetében azonban kb. 0,8 kg/100 km fogyasztással számolhatunk. Azaz 100 km megtételéhez 44 kWh elektromos energia befektetése szükséges, amivel egy tisztán elektromos, akkumulátoros személyautó 2-300 km-t tud megtenni, víz felhasználása nélkül. Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!