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 Az új Velar megjelenésével a teljes Range Rover család elérhetővé vált plug-in hibrid hajtásmóddal, s mindössze egyetlen modell, a Discovery maradt hátra a Land Rover kínálatából, melyre még nem került fel a töltőcsatlakozó. A dimenzióit tekintve a Range Rover Evoque és Range Rover Sport között elhelyezkedő közepes méretű SUV egy modellfrissítés keretein belül kapta meg a villanymotort, mely külső módosításokat nem hozott magával (leszámítva az új festékopciókat és keréktárcsákat) ellenben szoftveresen rengeteget fejlődött tőle az autó. A frissítés gyakorlatilag ugyanaz, mint amire a Jaguar I-Pace is szert tett júniusban. Legfontosabb újdonságai közé tartozik a Pivi és Pivi Pro infotainment rendszerek felturbózása jobb grafikával, áttekinthetőbb felülettel, és nagyobb teljesítménnyel. Ez nem csak élvezhetőbbé teszi az érintőképernyő kezelését, de a közlekedés is biztonságosabb tőle, hiszen a funkciók 90%-ához pillanatok alatt, mindössze két érintéssel hozzá lehet férni. A Range Rover Velarba is bekerült a Jaguar Land Rover aktív zajszűréses technológiája, valamint az új légszűrő-rendszer a tisztább levegőért az utastérben. Mostantól ehhez a modellhez is vezeték nélküli hálózaton keresztül lehet frissítéseket feltelepíteni. Az újonnan választható plug-in hibrid opció ugyanazt a P400e típusjelzést viseli, mint ami a Jaguar múlt héten bejelentett, legelső külső forrásból tölthető hibridjét is jelöli. A hajtásrendszer azonos, egy kétliteres 296 lóerős benzinmotort egy 105 kW teljesítményű villanymotor egészít ki, így a rendszer összteljesítménye 297 kW-ra (398 lóerőre) ugrik, 640 Nm maximálisan elérhető nyomaték mellett. Nulláról százra 5,1 másodperc alatt gyorsul a Velar, mindössze hajszálnyival lassabban, mint az F-Pace nagymacska. A lemerült 17,1 kWh-s lítium-ion akkucsomagot leggyorsabban fél óra alatt lehet 80%-ra tölteni DC hálózaton, ahol egészen 32 kW-ig nőhet a töltési teljesítmény. Teli aksival a tisztán elektromos hatótáv 53 kilométer (WLTP kombinált ciklus). Az új Velar 46.110 fontról indul brit földön, a P400e variáns indulóára 56.550 font. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!