Tovább terjeszkedik Európában az MG, a Nagy-Britanniából származó, de jelenleg a kínai SAIC tulajdonában lévő történelmi autómárka nemrég vezető értékesítő pozíciókat hirdetett meg Németországban, Spanyolországban, és Olaszországban, ami azt jelenti, hogy a közeljövőben a kontinens szinte valamennyi fontosabb autópiacán megjelenhet. A vállalat tavaly lépte át hazai piacának határait, és kezdte el Franciaországban, Hollandiában és Norvégiában is árulni a ZS EV tisztán elektromos crossovert, amely jelenleg is húzza felfelé a gyártó eladási mutatóit. A JATO Dynamics adatai szerint 14 088 eladott MG személygépkocsiból 10 675 darabért ez a típus volt a felelős augusztusban. MG ZS EV (forrás: MG) Az MG járművei más piacokon is elérhetővé váltak a kereskedési partnereken keresztül, Luxemburgban, Belgiumban és Ausztriában például az Autogroep és az Emil Frey hálózata segíti őket. Honlapja szerint a cég már megvetette a lábát Svédországban, Dániában, és Izlandon is. Hogy pontosan mikor tör be újabb országokba a márka, ahhoz egyelőre nem adott meg ütemtervet a gyártó. Azt viszont Daniel Gregorious marketingigazgató elárulta, hogy a nemrég bemutatott, és az Egyesült Királyságban már rendelhető MG HS plug-in hibrid, és a teljesen elektromos MG 5 EV hamarosan elstartol a már meghódított európai piacokon – az előbbi még az év végén, az utóbbi 2021 folyamán. Mindkét modellt szerte Európában szeretné értékesíteni az MG.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 MG 5 EV (forrás: MG) Az MG 5 EV a legelső kombi kialakítású tisztán elektromos autó, amihez Európában hozzáférhetnek a vásárlók, így a kínaiak jelenleg egy egész szegmensben egyedül uralkodnak – ezt az előnyt valószínűleg minél hamarabb, minél több országban érvényesíteni szeretnék. De van még egy másik ütőkártyája is a vállalatnak, amitől az európai autógyártók félhetnek, mégpedig a SAIC gyártókapacitása. Az MG egyik igazgatója korábban úgy fogalmazott, hogy bármekkora kereslettel is néznek szembe Európában, csak kérniük kell, és az anyavállalat már küldi is az autókat Kínából. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!