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
auto
2024. 04. 20. szombat

Electrek: már gyártásban a frissített Tesla Model 3

elektromos autó

Az autó frissítésének ténye talán nem hatalmas sokk, mert már korábban is szivárogtak részletek erről – mi is írtunk róla. De a Teslánál már sokszor lukra futottunk, mert a tervezett újítások nem mindig kerülnek gyártásba. Most viszont az Electrek azt állítja, ők már látták is a frissített Model 3-at.

A régi Model 3 sem fest azért rosszul. Forrás: Jimtonicc / Reddit

Sok kicsi sokra megy

A Tesla hivatalosan nem csinál ráncfelvarrásokat. Elon Musk szerint heti rendszerességgel mehet változtatás az autókba, mivel ha valamire kitalálnak egy jobb megoldást, nem várnak egy évet mielőtt gyártásba kerül másik 15 dologgal együtt, hanem azonnal meglépik a módosítást. Igazán nagyszabású, hivatalos bemutatóval járó frissítés talán csak a Dual Motor, illetve az Autopilot 2014-es, vagy az orrplasztikázott Model S 2016-os bejelentése volt a cég történetében.

A gyártás 2017-es megkezdése óta a Model 3 is átesett már több kisebb változtatáson, így például módosult a belső kárpitozás anyaga, más eljárással kapott fényvédő réteget az üvegtető, vastagabb és nagyobb gumitömítés került a csomagtartó köré, volt egy rövid életű Mid Range változat – és még sorolhatnánk. Most azonban úgy néz ki, több újítás egyszerre került gyártásba október elején.

Az Electrek friss írása szerint ők már kaptak képeket az első legyártott amerikai példányokról, de forrásaik védelme érdekében nem hozzák le azokat. Az állítást alátámasztani látszik, hogy a kínai Tesla gyárból is folyamatosan szivárogtak az információk az elmúlt hetekben. Kikerült egy nagyszabású, sok százezer darabos megrendelés az autók hőszivattyúja kapcsán, ami konkrétan arról írt, hogy 2 modellhez rendelt  a Tesla, miközben eddig hivatalosan csak az Y-ban volt ilyen alkatrész. Szeptember utolsó 10 napjában pedig leállt a sanghaji üzem is és állítólag több módosítást is végrehajtottak a gyártósoron.

Az október eleje-közepe mint dátum ráadásul abszolút logikus is egy ilyen nagyszabású frissítéshez, hiszen már túl vagyunk a negyedév végi hajrán és lejárt a 7 napos termék-visszavételi garancia is az utolsó Q3-ban átadott autókra. Ráadásul az európai gyártás is ilyenkor, a negyedév elején szokott elindulni – így ilyenkor minden új autó a hajók gyomrában landol, el lehet dugni a kíváncsi tekintetek elől a friss gyártást. Az eldugni-t egyébként szó szerint kell most érteni, mivel úgy néz ki a cég a kihajózásra váró már legyártott autók új fekete ablakkereteit és kilincseit ezüst színű védőfóliával látta el – így ugyanúgy néznek ki, mint a korábbi modellek, de ahol elkezdett leválni a fólia ott kiderült a turpisság.

A kilincsnél leváló fólia buktatja le az autót. Forrás: Kengchang / Teslamotorsclub

Ezek lesznek az újdonságok

A kanadai-amerikai villanyautós lap meg tudott erősíteni jó pár korábban kiszivárgott információt, de van pár eddig ismeretlen részlet is az általuk látott fotókon.

Külső megjelenésben a legfeltűnőbb változás a gyári chrome delete, azaz a Model Y-hoz hasonlóan eltűnnek a krómozott díszlécek az ablakok körül és a kilinccsel együtt mind matt feketék lesznek. Az autó belseje felé haladva megerősítést kapott, hogy a hátsó csomagtartó elektromos működtetésű lesz, akárcsak a CUV testvérnél.

Itt is megsérült az álca. Forrás: Kengchang / Teslamotorsclub

Az utastérben vadonatúj kárpitozást kap az autó teteje – a lap szerint ez mintha sötétebb árnyalatú is lenne mint az eddigi. Eddig nem szivárgott róla ki semmi, így meglepetés, hogy változik a középkonzol is. A jelenlegi három darabból álló konstrukciót egyszerűsítik kettőre és a telefontöltő rekesz billenőajtaja a Model S/X-hez hasonló tolóajtó lesz. A pohártartók is feljebb (előrébb) kerülnek, mint eddig voltak és itt is eltűnik a krómozás – ami egyébként egy súlyosan környezetkárosító procedúra, úgyhogy ne sirassuk nagyon a teljes kivezetését. Aminek viszont minden vásárló kivétel nélkül örülni fog: megszűnik az ujjlenyomat, karc és pormágnes zongoralakk bevonat és helyette egy matt fekete felületet kapunk. Bár az Electrek nem közölt képeket, az internetre más forrásokból már kikerült pár fotó:

Végül pedig megújulnak az autó üvegfelületei is, új dupla rétegű ablakokat és szélvédőt kap a Model 3, amitől csendesebb lesz a kabin,

Várható még

Bár az Electrek most nem írt róla, de korábbi információk alapján várható a lámpák frissítése is. Az első világítótesteknél külső változás nem lesz, de belül változhat az izzók és lencsék kialakítása. Hátul pedig a Model Y-nál már a Tesla bevezette Észak Amerikában is az európai kialakítást, azaz az indexek sárgán villognak, így logikus lenne, ha most a 3-as is megkapná ezeket a lámpákat.

Két újabb ráncfelvarrás érkezik a Tesla Model 3-hoz

Végül pedig ne felejtsük el a fent már említett hőszivattyút sem. Egy kínai beszállítótól kikerült információk szerint a Tesla mintegy 600.000 darabot rendelt az alkatrészből, amelynek kiszállítását már augusztusban meg is kezdték. ehhez kapcsolódik, hogy már a negyedév végén kerültek kiszállításra olyan Model 3-ak, amelyeknek új, kisebb első csomagtartója volt – az elméletek szerint a hőszivattyúnak kellhet az extra hely a csomagtér alatt.

Kisebb lett a Model 3 első csomagtartója

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.