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 Csak idő kérdése volt, hogy a teljesen elektromos meghajtás az Egyesült Államok kedvenc autószegmensében is megjelenjen, s amint ez megtörtént, el is indult a megállíthatatlan lavina a benzinfaló pick-upok felé. Mióta a Tesla bemutatta a Cybertruckot tavaly novemberben, összeszámolni is nehéz, hány autógyártó követte hasonló bejelentéssel vagy bemutatóval, s ez koránt sem a klímaváltozás iránti hirtelen elköteleződéssel magyarázható. Az amerikai autóóriások lépéskényszerbe kerültek: ha nincs villanyautójuk, abban a pillanatban vásárlókat veszítenek a Tesla és más vetélytársak javára, amint a vásárló ráébred, hogy az azonnal érezhető maximális nyomaték irtó menő, és belsőégésű motor nélkül sokkal olcsóbban fent tudja tartani haszongépjárművét. Mindössze egyetlen gyártó hagyta figyelmen kívül a trendeket a nagyok közül, a Fiat-Chrysler alá tartozó Ram. 1000 lóerő, egy kicsit másképp – itt a vadonatúj Hummer Ez valahol érthető, hiszen a legnagyobb, legerősebb, és leghangosabb benzines szörnyetegek vásárlóiról gondolnánk legkevésbé, hogy hajlandóak lennének villanyautóra váltani, s az olasz-amerikai multiról egyébként sem mondható el, hogy különösebben meghatódott volna az elektromobilitás látványos térnyerésén. A piac átalakulása azonban – még ha ezt nem is szívesen fogadja el – rá is hatással van, ezért az elmúlt hónapokban egyre többször került szóba a Ram sajtótájékoztatóin az elektromosítás témája. Augusztusban az újságírók kérdésére Mike Manley vezérigazgató elmondta, hogy abszolút tisztában van azzal, ami az autópiacon történik, és nyilvánvalóan nem fogja tétlenül nézni, ha a versenytársak veszélyeztetik a vállalat pozícióját. Hozzátette, hogy mindössze arról van szó, hogy a Ramnél kicsit más az elektromosítás befogadásának sebessége. 1500 TRX: a Ram legutóbbi klímagyilkolója 702 lóerős Hellcat V8 motorral A szerdai negyedéves értékelőn már konkrétabban fogalmazott az igazgató, s elárulta, hogy lesz elektromosított Ram a piacon, mindössze egy keveset várnunk kell, hogy kiderüljön, mikor. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a CEO az elektromosított szót használta, így nem lehetünk biztosak egy kizárólag villanymotorral hajtott Ram pick-up érkezésében, de a „majdnem hibrid” (nagyon alapfokú, enyhe hibrid) hajtásopció már bekerült a cég legnépszerűbb modelljének, az 1500-as kínálatába, így egy újabb konnektor nélküli elektromosított haszongépjármű nem jelentene hatalmas előrelépést a Ram történetében. Az 1500-as modellcsaládból 2019-ben majdnem 390.000 fogyott az Egyesült Államokban, ezzel a harmadik legkelendőbb platós kocsi volt az országban a Ford F-150 és a Chevrolet Silverado 1500 után. Ram 1500 Classic: ez az apróság az amerikaiak egyik kedvence Nincs sok esély rá, hogy az elektromos Ram 2022 vége előtt megvásárolható legyen, de azért érdemes előre bevásárolni a popcornból, mert a Tesla Cybertruck, GMC Hummer EV, Ford F-150 EV, villany-Ram, és a start-upok elektromos pick-upjainak harca izgalmasnak ígérkezik. 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!