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
auto

Csak idő kérdése volt, hogy a teljesen elektromos meghajtás az Egyesült Államok kedvenc autószegmensében is megjelenjen, s amint ez megtörtént, el is indult a megállíthatatlan lavina a benzinfaló pick-upok felé. Mióta a Tesla bemutatta a Cybertruckot tavaly novemberben, összeszámolni is nehéz, hány autógyártó követte hasonló bejelentéssel vagy bemutatóval, s ez koránt sem a klímaváltozás iránti hirtelen elköteleződéssel magyarázható. Az amerikai autóóriások lépéskényszerbe kerültek: ha nincs villanyautójuk, abban a pillanatban vásárlókat veszítenek a Tesla és más vetélytársak javára, amint a vásárló ráébred, hogy az azonnal érezhető maximális nyomaték irtó menő, és belsőégésű motor nélkül sokkal olcsóbban fent tudja tartani haszongépjárművét. Mindössze egyetlen gyártó hagyta figyelmen kívül a trendeket a nagyok közül, a Fiat-Chrysler alá tartozó Ram.

1000 lóerő, egy kicsit másképp – itt a vadonatúj Hummer

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

Ez valahol érthető, hiszen a legnagyobb, legerősebb, és leghangosabb benzines szörnyetegek vásárlóiról gondolnánk legkevésbé, hogy hajlandóak lennének villanyautóra váltani, s az olasz-amerikai multiról egyébként sem mondható el, hogy különösebben meghatódott volna az elektromobilitás látványos térnyerésén. A piac átalakulása azonban ­– még ha ezt nem is szívesen fogadja el – rá is hatással van, ezért az elmúlt hónapokban egyre többször került szóba a Ram sajtótájékoztatóin az elektromosítás témája. Augusztusban az újságírók kérdésére Mike Manley vezérigazgató elmondta, hogy abszolút tisztában van azzal, ami az autópiacon történik, és nyilvánvalóan nem fogja tétlenül nézni, ha a versenytársak veszélyeztetik a vállalat pozícióját. Hozzátette, hogy mindössze arról van szó, hogy a Ramnél kicsit más az elektromosítás befogadásának sebessége.

1500 TRX: a Ram legutóbbi klímagyilkolója 702 lóerős Hellcat V8 motorral

A szerdai negyedéves értékelőn már konkrétabban fogalmazott az igazgató, s elárulta, hogy lesz elektromosított Ram a piacon, mindössze egy keveset várnunk kell, hogy kiderüljön, mikor. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a CEO az elektromosított szót használta, így nem lehetünk biztosak egy kizárólag villanymotorral hajtott Ram pick-up érkezésében, de a „majdnem hibrid” (nagyon alapfokú, enyhe hibrid) hajtásopció már bekerült a cég legnépszerűbb modelljének, az 1500-as kínálatába, így egy újabb konnektor nélküli elektromosított haszongépjármű nem jelentene hatalmas előrelépést a Ram történetében. Az 1500-as modellcsaládból 2019-ben majdnem 390.000 fogyott az Egyesült Államokban, ezzel a harmadik legkelendőbb platós kocsi volt az országban a Ford F-150 és a Chevrolet Silverado 1500 után.

Ram 1500 Classic: ez az apróság az amerikaiak egyik kedvence

Nincs sok esély rá, hogy az elektromos Ram 2022 vége előtt megvásárolható legyen, de azért érdemes előre bevásárolni a popcornból, mert a Tesla Cybertruck, GMC Hummer EV, Ford F-150 EV, villany-Ram, és a start-upok elektromos pick-upjainak harca izgalmasnak ígérkezik.

PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI1LzAyL2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by0xLTIwMjUtMDQtMTQtaG9rb3plcGkuanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNS8wMi9lbGVrdHJvbW9zLWF1dG8tMS0yMDI1LTA0LTE0LWhva296ZXBpLmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.