Már a Ram is belengette a villanyautót

Csak idő kérdése volt, hogy a teljesen elektromos meghajtás az Egyesült Államok kedvenc autószegmensében is megjelenjen, s amint ez megtörtént, el is indult a megállíthatatlan lavina a benzinfaló pick-upok felé. Mióta a Tesla bemutatta a Cybertruckot tavaly novemberben, összeszámolni is nehéz, hány autógyártó követte hasonló bejelentéssel vagy bemutatóval, s ez koránt sem a klímaváltozás iránti hirtelen elköteleződéssel magyarázható. Az amerikai autóóriások lépéskényszerbe kerültek: ha nincs villanyautójuk, abban a pillanatban vásárlókat veszítenek a Tesla és más vetélytársak javára, amint a vásárló ráébred, hogy az azonnal érezhető maximális nyomaték irtó menő, és belsőégésű motor nélkül sokkal olcsóbban fent tudja tartani haszongépjárművét. Mindössze egyetlen gyártó hagyta figyelmen kívül a trendeket a nagyok közül, a Fiat-Chrysler alá tartozó Ram.

Ez valahol érthető, hiszen a legnagyobb, legerősebb, és leghangosabb benzines szörnyetegek vásárlóiról gondolnánk legkevésbé, hogy hajlandóak lennének villanyautóra váltani, s az olasz-amerikai multiról egyébként sem mondható el, hogy különösebben meghatódott volna az elektromobilitás látványos térnyerésén. A piac átalakulása azonban ­– még ha ezt nem is szívesen fogadja el – rá is hatással van, ezért az elmúlt hónapokban egyre többször került szóba a Ram sajtótájékoztatóin az elektromosítás témája. Augusztusban az újságírók kérdésére Mike Manley vezérigazgató elmondta, hogy abszolút tisztában van azzal, ami az autópiacon történik, és nyilvánvalóan nem fogja tétlenül nézni, ha a versenytársak veszélyeztetik a vállalat pozícióját. Hozzátette, hogy mindössze arról van szó, hogy a Ramnél kicsit más az elektromosítás befogadásának sebessége.

EZT OLVASTAD MÁR?  Fotókon a Lucid elektromos terepjárója
1500 TRX: a Ram legutóbbi klímagyilkolója 702 lóerős Hellcat V8 motorral

A szerdai negyedéves értékelőn már konkrétabban fogalmazott az igazgató, s elárulta, hogy lesz elektromosított Ram a piacon, mindössze egy keveset várnunk kell, hogy kiderüljön, mikor. Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a CEO az elektromosított szót használta, így nem lehetünk biztosak egy kizárólag villanymotorral hajtott Ram pick-up érkezésében, de a „majdnem hibrid” (nagyon alapfokú, enyhe hibrid) hajtásopció már bekerült a cég legnépszerűbb modelljének, az 1500-as kínálatába, így egy újabb konnektor nélküli elektromosított haszongépjármű nem jelentene hatalmas előrelépést a Ram történetében. Az 1500-as modellcsaládból 2019-ben majdnem 390.000 fogyott az Egyesült Államokban, ezzel a harmadik legkelendőbb platós kocsi volt az országban a Ford F-150 és a Chevrolet Silverado 1500 után.

Advertisement
Ram 1500 Classic: ez az apróság az amerikaiak egyik kedvence

Nincs sok esély rá, hogy az elektromos Ram 2022 vége előtt megvásárolható legyen, de azért érdemes előre bevásárolni a popcornból, mert a Tesla Cybertruck, GMC Hummer EV, Ford F-150 EV, villany-Ram, és a start-upok elektromos pick-upjainak harca izgalmasnak ígérkezik.

Elektromos autót használsz?