Mindannyian tudjuk, hogy bármennyire is jó tiszta levegőt szívni a városokban, éghajlat- és környezetvédelmi szempontból az elektromos autót is teljes életciklusán keresztül kell vizsgálni, csakúgy, mint minden mást. A Volkswagen szerencsére kellő figyelmet fordít arra, hogy következő generációs villanyautói ne csak működésük közben legyenek karbonsemlegesek, hanem életük valamennyi szakaszában (és azután is) a lehető legkevesebb széndioxid-kibocsátásért legyenek felelősek. Izgalmas példák erre cég környezetbarát hirdetőfalai az Egyesült Királyságban, de a szuperinnovatív festékeknél jóval lényegesebb a járművek gyártása, és az ahhoz kapcsolódó logisztika. Felzabálja a vírust, és elnyeli a szmogot a Volkswagen reklámfala A VW goTOZero fenntarthatósági stratégiájának fontos eleme az autók karbonsemleges gyártása, amely felé már nagy lépéseket tett a gyártó – 2017 óta 60%-kal csökkentette az ID.3 és ID.4 termelésének otthont adó zwickaui gyár széndioxid-kibocsátását. Egy másik fontos kezdeményezés az úgynevezett zöld akkumulátor-logisztika, melynek utolsó hiányzó építőkövét most tette a helyére az autógyártó. VW ID.4 A környezetbarát logisztikai rendszer alapja az akkumulátorok vasúton történő szállítása, amellyel évente akár 11 ezer tonnányi CO2-től is megmenekülhet a légkör a dízeles teherautós szállítmányozáshoz képest. Az akkumulátorok az LG Chem wrocklawi üzeméből, Lengyelországból indulnak, ahonnan modulok formájában Németországba, Braunschweig városába vonatoznak a DB Cargo jóvoltából, 100%-ban megújuló energiát használva. Itt kész, autóba szerelhető akkumulátorokat csinálnak belőlük a Volkswagen Group Components alkalmazottai. A végső állomás Zwickau (szintén vasúton), ahol bekerülnek az ID.-család villanyautóiba. Mind Braunschweigben, mind Zwickauban az akkumulátor(modul)ok le-, és felpakolása teljesen automatizált folyamat, ahol a berendezéseket 100%-ban megújuló energia működteti. Ez a folyamat körülbelül 5 órát vesz igénybe. Braunschweig esetében az árupakoló állomás nem közvetlenül a gyár mellett van, így itt az utolsó kilométeres szállításhoz elektromos kamionokat használ a VW. Az akkumulátorok szállítására készített speciális konténereket a létesítményeken belül kötött pályán üresen 25 tonnát nyomó szerelvények mozgatják. Jelenleg heti öt tehervonat szállít aksit a két VW-üzem között, de ez hamarosan emelkedni fog. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!