Formabontó hibrid jön a franciáktól

Merész formatervvel, és kategóriájában egyedülálló csúcstechnológiával csatlakozik a PSA Csoport modellpalettájához 2021-ben a DS 4. A C szegmens táborát erősítő prémium autó legfontosabb újdonsága az EMP2 padlólemez egy kifejezetten ehhez a modellhez tervezett új változata, ez teszi lehetővé azokat a tulajdonságokat, amelyekkel a DS 4 kitűnhet versenytársai közül. Ilyen például a teljesen szokatlan arányú karosszériaforma, amely atletikus vonásainak köszönhetően kiváló aerodinamikai jellemzőkkel bír majd. A padlólemez új kompozit elemeket és melegen sajtolt szerkezeti elemeket tartalmaz, ezáltal a fejlesztők a tömeget is lejjebb tudták faragni, a kompaktabb klímablokkal pedig helyet szabadítottak fel.

Az EMP2 új változatának kifejlesztésekor a DS ügyelt arra, hogy az utastér dimenzióit megőrizve tudja beépíteni az újgenerációs elektromosított hajtásláncot. Az E-TENSE rendszer tehát a DS 4-ben is ott lesz, plug-in hibrid hajtás formájában, amelyben a 4 hengeres, 180 lóerős turbómotorhoz egy 110 lóerős villanymotor, és egy EAT8 automata sebességváltó kapcsolódik. A hibrid rendszer összteljesítménye 225 lóerő. A francia márka elmondása szerint az akkupakkot felépítő akkucellák kompaktabbak és nagyobb kapacitásúak, mint korábban, így a tisztán elektromos hatótávolság 50 kilométer fölé is mehet a WLTP vegyes ciklusa szerint. A DS 4 E-TENSE a negyedik konnektoros modell lesz a kínálatban a tisztán elektromos DS 3 Crossback E-TENSE , a konnektoros hibrid DS 7 Crossback E-TENSE, valamint a DS 9 plug-in hibrid típusai után.

Az utasteret magas szintű digitalizáció jellemzi, többek között megjelenik a DS Extended Head-up Display funkciója, amelynek szélvédőre vetített információi azt az érzetet keltik, mintha 4 méterrel előttünk, az útra lennének felfestve az adatok. A DS Iris System nevet viselő infotainment rendszer az okostelefonoknál megismert könnyű kezelést és személyre szabhatóságot építi be az autóba, hang- és gesztusvezérléssel kibővített érintőképernyős megoldással.

A DS 4 a vezetőtámogató rendszerek terén is fejlődik elődjeihez képest. A 2-es szintű rendszer legnagyobb újdonsága a szegmensben egyedülálló DS Active Scan Suspension elektronikusan vezérelt felfüggesztés, ami a szélvédő felső részén elhelyezett kamera segítségével előre érzékeli az út egyenetlenségeit, és az adatokat egy számítógép felé továbbítja, amely felkeményíti, vagy felpuhítja a felfüggesztést. Az éjszakai vezetés során sorsdöntő fontosságú lehet a DS Night Vision rendszer, ami a hűtőrácsban elhelyezett infravörös kamerával éjjel, vagy rossz látási viszonyok között akár 200 m-rel a gépkocsi előtt képes érzékelni a gyalogosokat és az állatokat.

A világításról a DS Matrix LED Vision legújabb generációja gondoskodik, ami egyrészt dizájnelemként egy különleges arccal ruházza fel az autót, másrészt pedig biztonságosabbá, és kényelmesebbé teszi a rossz látási viszonyok között történő közlekedést a sofőr, és más autósok számára egyaránt.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.