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
auto
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

A PSA csoport bebizonyította, hogy ha egy elektromos autók számára tervezett padlólemez elkészül, onnantól nincs megállás, sorra érkezhetnek a piacra az újabb és újabb modellek. Az e-CMP platformon eddig megjelent Peugeot e-208, Peugeot e-2008, DS 3 Crossback E-Tense és Opel Corsa-e modellek után idén érkezik az Opel Mokka-e és a Citroën ë-C4, amely talán a legtágasabb modell lesz (persze csak ha a hasonló műszaki alapokkal rendelkező PSA kisbuszokat nem számoljuk).

Magyarországon jelenleg állami támogatásra sajnos nem lehet pályázni, 2020 nyarán 27 óra alatt kimerült a keret, de egyrészt még mindig lehetnek olyanok, akik rendelkeznek támogatói okirattal, de az autót nem vásárolták meg, valamint az ITM ígéretet tett arra, hogy 2021-ben újra lesz állami támogatás. Az új támogatás esetében még nem tudjuk, hogy változnak-e a feltételek vagy csak újabb források biztosításával a 2020-as feltételek szerint lehet majd újra pályázni, az importőrök, kereskedők azonban továbbra is igyekeznek amit lehet beszorítani 11 millió forint alá.

Itt az elektromos Citroën, amit nemcsak a városba terveztek

Nincs ez másképp a Citroën ë-C4 modellel sem. Bár az autó alapára 12.999.000 Ft, a Feel felszereltségű változatból 2.200.000 Ft kedvezményt kapnak a magán ügyfelek, így az alapmodell jogosult lesz a nagyobb összegű, 2,5 milliós állami támogatásra, sőt még néhány extra is belefér. A magasabb, Feel plus (13.999.000 Ft), Shine (14.490.000 Ft) és Shine plus (14.999.000 Ft) felszereltségek esetén a magánügyfél-kedvezmény 400.000 Ft, így a jobban felszerelt modellekre csak a félmilliós állami támogatás vehető igénybe.

A fenti árak 2020. december 16-tól a következő árlista kiadásáig érvényesek, 2021 februártól gyártásba kerülő autókra. Az autó műszaki jellemzőit a testvérmodellekből már jól ismerjük: bruttó 50 kWh akkukapacitás, amelyből kb. 47 kWh a felhasználható, a maximális DC töltési teljesítmény 100 kW, amit csak szinte teljesen üres akkunál kapunk meg, de a 80 kW körüli teljesítményt 50%-ig tartja az autó az arra alkalmas töltőoszlopokon, a leggyakoribb, 50 kW-os villámtöltők maximális teljesítményét pedig egészen 70%-os töltöttségi szintig ki tudják használni a PSA autók. A C4 esetében az 50 kWh-s akku 350 km hatótávolsághoz elegendő a WLTP mérési ciklus szerint. A villanymotor teljesítménye 100 kW (136 lóerő) és 260 Nm forgatónyomaték áll rendelkezésre.

Szerencsére az alapfelszereltség sem fapados modellt jelent, belefér többek között a 6 légzsák, az aktív sávtartó asszisztens, a vészfékező rendszer, az ütközésfigyelő, éberségfigyelő, a sebességtartó és -korlátozó automatika, a táblafelismerő rendszer, a hátsó parkolószenzorok, a 10″ érintőképernyős, MP3 kompatibilis DAB rádió, Apple Carplay vagy Android Auto mobiltelefon képernyő tükrözés. A FEEL felszereltség része a LED nappali menetfény és LED fényszóró automata tompított kapcsolással, az esőérzékelős ablaktörlő, a gerinctámaszos, hat irányba állítható ülés, a progresszív hidraulikával felszerelt első komfortfutómű, a 18″ könnyűfém felni és néhány további, dekoratív extra.

A magasabb állami támogatásból már kicsúszó FEEL PLUS felszereltségi szint fontosabb extrái a tolatókamera, a színes head-up display (HUD), a navigációs rendszer és a fényre sötétedő belső tükör.

A SHINE felszereltségi szintnél adaptív tempomatot, holttér-figyelő rendszert, első és hátsó tolatószenzorokat, automatikus távolsági fényszóró vezérlést, sötétített hátsó ablakokat, kulcs nélküli rendszert és fűthető, prémium bőrkormányt kapunk.

A legmagasabb, SHINE PLUS felszereltség része a sávon belüli pozíciót tartó Highway Driver Assist vezetéstámogató rendszer, a prémium audiorendszer, a csomagtérpadló alá szerelt mélynyomóval, a vezeték nélküli telefontöltő és a fűtött első ülések.

Mivel a FEEL felszereltség ára a kedvezménnyel 300.000 forinttal a 11 milliós határ alatt marad, néhány extra még bejelölhető a megrendelő lapon, ilyenek például a tolatókamera (90.000 Ft), a riasztó (120.000 Ft) vagy a kulcs nélküli rendszer (225.000 Ft), esetleg a navigációs rendszer (160.000 Ft). A metálfényezés felára a legtöbb szín esetén 145.000 Ft, kivétel az elixír-vörös extra metálfényezés, amelyért 225.000 forintot kell fizetni. A 11 kW-os fedélzeti töltő felára 95.000 Ft, amely nagyon fontos extra azoknak, akik 3 fázisról, gyorsabban szeretnék tölteni az autót otthon vagy a nyilvános AC töltőoszlopoknál. Az autóhoz 8 A-es konnektoros töltőt (EVSE) mellékelnek, de 65.000 forintos felárért helyette kérhető a 16 A-es változat.

A részletes árak és felszereltségek ide kattintva tekinthetők meg.

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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.
Összehasonlítás