A szeptember 7. és 21. között megrendezett IAA kiállításon (közismertebb nevén Frankfurti Autószalon, de idén először München ad neki otthont) mutatkozik be koncepció formában az Audi Artemis projektjének legelső terméke – számolt be róla az Automobilwoche. A német hírportál újságírója úgy tudja, hogy a különleges villanyautós egység az Avant stílusnak és a négyajtós kupéformának egy sportos és elegáns keverékét hordozza majd – valami olyasmire lehet számítani, mint a 2014-ben bemutatott Prologue tanulmány. Habár teljesítményadatok még nem állnak rendelkezésre, korábbi hírek szerint a 2024 végén sorozatgyártásba kerülő modell az A9 e-tron nevet használja, miután a márka legkorszerűbb technológiával felszerelt autójaként indul a kereskedésekbe. Audi Prologue Az Artemis programot tavaly májusban indította el az Audi azzal a céllal, hogy egy szuperhatékony, ultramodern, magas szintű önvezetési képességgel rendelkező tisztán elektromos személyautót hozzon létre a Volkswagen Csoport számára, ledöntve minden bürokratikus akadályt, és soha korábban nem jellemző sebességre gyorsítva egy-egy modell megtervezését, kifejlesztését, és piacra dobását. Különleges egységet indít az Audi a jobb villanyautókért A vállalat működésének megreformálására létrehozott részleg tavaly december óta már önálló vállalatként (Artemis GmbH) működik, de a német sajtó szerint egyelőre nem váltja be a hozzá fűzött reményeket, ugyanis a konszern márkái között nincs egyetértés arról, pontosan milyennek is kellene lennie az autónak, és hogyan történjen a megvalósítás. Az Artemis ugyanis nemcsak az Audinak ad egy csúcs-villanyautót, hanem a VW Csoport más prémium márkáinak is: a Porschénél K1 kódnéven készül belőle saját változat, és 2025-ben megy gyártásba, a Bentley-nél pedig egy nagy méretű SUV-t formálnak az autóból, ami szintén az évtized közepére várható. Állítólag mind a három modell a Volkswagen hannoveri gyárában fog készülni. Búcsúzik a belsőégésű motortól a Bentley A német portál említ továbbá egy exkluzív villámtöltő-hálózat megvalósításáról született döntést, amely az IONITY, Porsche, és az Audi együttműködéséből származik (mindkét prémium gyártó az IONITY finanszírozója), és vezeték nélküli indukciós töltőberendezéseket is felölel. Hogy ennek van-e bármilyen köze az IONITY már meglévő hálózatához, vagy egy teljesen új infrastruktúráról van szó, arról egyelőre nincs további információ. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!