HALLASSUK A HANGUNK!

Írd alá Te is a GEVA (Global EV Alliance) nyilatkozatát!

Itt az új DAF, ami már nem zabálja a dízelt

A DAF tökéletes érzékkel tapintott rá a lényegre, amikor honlapján azt írta, a szállítmányozási üzemeltetőknek nem lesz más választásuk, mint befektetni az elektromos meghajtásba, ha továbbra is ki szeretnék szolgálni a városközpontokat. De nem is csak a szabályozásról van szó, amely egyre több országban tiltja ki a települések egyes területeiről a szennyező gépjárműveket, hanem a versenyképesség megtartásáról is, ami a méregdrágán karbantartható, és dízelzabáló szörnyekkel lehetetlenné válik az elektromobilitás világában.

DAF CF Electric

A holland tehergépjármű-gyártó 2019-ben az elsők között volt a CF Electric modelljével, akik tisztán elektromos nyerges vontató közúti tesztelését kezdték meg partnereik által. Azóta ez a 37 tonna megengedett össztömegű, 4×2 kerékképletű teherjármű egy jelentős technológiai frissítésen is átesett, valamint egy másik, kormányzott hátsótengelyű, 6×2-es változat is készült belőle, mely például hulladékszállításhoz megfelelő választás.

DAF CF Electric 6×2

Tegnap a vállalat második tisztán elektromos teherautója, az LF Electric is bemutatkozott. A testvérénél kisebb, 19 tonnás modellt két tengelytávval építi a DAF 2021 májusától az angliai Leylandban, fejlesztésében pedig a Dana is részt vett. Bruttó 282 (nettó 254) kWh akkukapacitásával, mely körülményektől függően akár 280 km hatótávolságra is elég, a teherautó városi és városkörnyéki áruelosztáshoz ideális. A villanymotor nominális teljesítménye 250 kW, ami a csúcson akár 370 kW is lehet. Ehhez 1200 Nm (3700 Nm max) nyomaték tartozik.

DAF LF Electric

A DAF elektromos járműveinek akkupakkja a legújabb generációs LFP kémiájú cellákból épül fel, amelyek teljesen kobaltmentesek. Az LF Electric esetében a töltés történhet 22 kW teljesítményű, háromfázisú AC hálózaton, amivel a teljes töltés 0-100% között 12 órát vesz igénybe (20-80% között ennek csak közel felét). DC hálózaton 150 kilowattig mehet a töltési teljesítmény, így 20-ról 80-ra 1 óra, 0-ról 100%-ra pedig 2 óra alatt töltődik az aksi ideális körülmények mellett.

DAF LF Electric

A modell teherbírása 11.700 kg, ami a DAF szerint a városi és agglomerációs szállítmányozó igények nagy részét kielégíti. A teherautóhoz opcionálisan e-PTO (Electric Power Take-off) rendelhető, aminek 400 voltos rendszeréről elektromos felszerelések, például hűtőberendezés, vagy elektro-hidraulikus daru üzemeltethető károsanyag-kibocsátás nélkül.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.