A múlt hétvégén megrendezett római E-Prix egy különleges alkalom volt a DS TECHEETAH csapat számára, mivel itt versenyeztek először a teljesen megújult hajtáslánccal felszerelt DS E-TENSE FE21 versenyautóval, ami a Formula E előző szezonjának bajnokát, az FE20-at váltotta. A francia autógyártó elmondása szerint az új modellbe a legújabb technológiákat szerelték be, és szinte teljes egészében új, fejlettebb erőforrást kapott, ám hogy ez pontosan milyen fronton mutat javulást a pályán, azt nem részletezte. Mindenesetre a DS Performance mérnökei által, és a Total szakembereinek közreműködésével fejlesztett új hajtásrendszer méltó módon debütált, hiszen az FE21 már legelső versenyén győzedelmeskedett Jean-Éric Vergne irányítása alatt. A versenyhétvége nehezen indult a DS TECHEETAH számára: a francia pilótának a szabadedzések második felét egy baleset miatt ki kellett hagynia, de miután a csapat sikeresen megjavította az autót, az időmérőt és a futamot már gond nélkül teljesítette. A másik versenyző, António Félix Da Costa már nem volt ilyen szerencsés, ő egy defekt miatt nem tudta befejezni a szombati viadalt.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 A első nap esős időjárása nem segítette a versenyzőket, a biztonsági autónak többször is a pályára kellett gurulnia, és a helyzet a vasárnapi versenynapra sem sokat javult. Pontszerzés szempontjából a csapat két pilótája helyet cserélt, Vergne a 11. pozíciójáért nem kapott pontot, Da Costa azonban hatot is besepert a 7. hellyel. A Formula E 2020/2021-es szezonjának negyedik versenynapját követően a Jaguar pilótája, Sam Bird foglalja el a táblázat legtetejét 43 ponttal, őt a szintén jaguaros Mitch Evans követi, a harmadik pedig Robin Frijns az Envision Virgin Racingtől. Jean-Éric Vergne a nyolcadik 25 ponttal, Da Costa pedig a tizedik 21 ponttal. Az elektromos versenysorozat következő eseményére április 24-én és 25-én kerül sor Valenciában. Érdekesség, hogy római futamon mutatkozott be a biztonsági autóvá alakított Mini Cooper SE. A MINI diktálja a tempót a versenypályán Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!