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 Kína egyik legnagyobb autóipari vállalatcsoportja, a Zhejiang Geely Holding Group Co. Ltd, valamint annak személyautó-gyártó csoportja, a Geely Auto március végén jelentette be vadonatúj elektromosautó-márkájának megalapítását. A Zeekr a cég elmondása szerint azzal a céllal jött létre, hogy kielégítse a prémium villanyautók iránt támasztott globális igényt, ami arra utal, hogy a márka idővel Kínán kívül is megjelenhet. A bejelentés leginkább azért érdekes, mert a Geely-nek már van prémium márkája, a Lynk&Co, amelynél szintén dolgoznak tisztán elektromos meghajtású autókon, és európai terjeszkedés is tervbe van véve. Emellett ugyebár a Volvo és a Polestar (valamint a Lotus Cars, a LEVC, és a Geometry) is a kínai autóóriás portfólióját színesíti. A Zeekr rövidke története még furcsábbá vált április 1-jén, amikor megjelentek a pletykák arról, hogy a márka első modellje nem más lesz, mint a 2020 őszén bemutatott Zero Concept-ből kifaragott villanyautó, mely eredetileg a Lynk&Co emblémáját viselte. A tanulmány nagyon szorosan követi a Lynk&Co autóinak dizájnját, így nem teljesen világos, hogy miért indítaná a Geely ennek a modellnek az átmárkázott változatával a Zeekr pályafutását. De szó sincs áprilisi tréfáról, a vállalat tegnap hivatalosan is bemutatta a Lynk&Co Zero villanyautót Zeekr 001 néven.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 Európai gyártók is megkapják a kínai elektromos csúcstechnológiát A jármű a teljesen elektromos autók alá tervezett SEA padlólemezt használja, így a tervezőknek nem volt nehéz dolguk a megfelelő arányok kialakításánál. A kerekeket messzire kitolták az autó két végére, ezzel a tengelytáv 3005 milliméterre nőtt, tágas utasteret, és lehajtott hátsó ülésekkel mintegy 2144 literes csomagteret eredményezve. A 4970 mm hosszú, 1999 mm széles, és 1560 mm magas Zeekr 001-et a Geely Kína első tisztán elektromos, tömegpiacra szánt kombijának nevezi, ami azért nem teljesen igaz, hiszen az MG 5 Electric elődjeként forgalmazott Roewe Ei5 már jelen van egy ideje. Mindkét tengelyt hajtja egy villanymotor, melyek együttesen 400 kW leadására képesek több mint 700 Nm nyomatékkal. Ezt az erőt a könnyebb terepen is kamatoztatni tudják majd a vásárlók, mivel az autó állítható felfüggesztéssel rendelkezik, hasmagasságát egészen 205 milliméterig fel lehet emelni. Végsebességét kicsivel 200 km/h fölött limitálta a Zeekr, gyorsulása pedig 3,8 másodperc 0 és 100 km/h között. Megjelenéskor két akkuméret lesz elérhető, az egyik 86 kWh, a másik 100 kWh kapacitású. Utóbbival a maximális hatótávolság 712 km a régi NEDC szabvány szerint. A premieren az új autómárka igazgatója arról is beszélt, hogy saját töltőhálózat kiépítésére készül Kínában, melynek töltőoszlopai akár 360 kW leadására is képesek lesznek. Egy ilyen berendezésen a 001 5 perc alatt akár 120 kilométernyi energiát is felvehet, de az nem egyértelmű, hogy az autó akkurendszere elbírja-e ezt a maximális teljesítményt. 2023 végéig 2200 töltőállomás felhúzása a cél. A Zeekr 001 kiszállítása 2021 októberében kezdődik Kínában, más piacokon való megjelenés 2022 elején várható. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!