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 Norvégiában már kicsit sem meglepő, hogy hónapról hónapra elektromos autók uralják a személyautó-értékesítési listát. Ha azonban más piacokon, például az Egyesült Államokban bizonyulnak kelendőbbnek a villanyautók hagyományos megfelelőiknél, akkor már érdemes elgondolkodni azon, hogy tényleg olyan sokáig tart-e majd az elektromobilitásra való átállás, mint ahogyan azt sokan hangoztatják. A Porsche a tökéletes bizonyítéka annak, hogy ha egy gyártó komolyan gondolja az elektromos autózást, és olyan modellt dob piacra, amely a márka portfóliójának szerves része, és képességei semmiben sem maradnak el a hagyományos autókétól, akkor szinte már nincs is semmi szükség belsőégésű motort szerelni a motorháztetők alá. A Taycan 18 hónap alatt gyakorlatilag felzabálta az ugyanazon szegmensben kínált testvérének, a Panamerának az eladásait. A német prémium sportautómárka legelső tisztán elektromos modelljéről már a piaci bevezetése előtt tudni lehetett, hogy elképesztően népszerű lesz, hiszen teljesítményhiánnyal nem küzd, és még egy díjnyertes köntösbe is belebújtatta a Porsche. A tavalyi év közepe felé aztán be is bizonyosodott, hogy nemcsak hogy sikeres lesz a Taycan, de könnyedén a márka legkelendőbb modelljévé válhat – augusztusban már az élre tört Európában, és magasan túlszárnyalta a Panamera számait. A villanyautó fogy a legjobban a Porschénál A Taycan piacfoglalása azonban egy, a Twitteren megosztott diagramon látszik a legjobban, amely negyedéves bontásban mutatja, hogyan húzott el a villanyautó értékesítése a Panameráé mellett az észak-amerikai piacon. Míg 2020 második negyedévében még kicsivel a belsőégésű motoros szedán vezetett, addig a Q3-ban már messze a Taycant keresték többen. A Panamera értékesítése azóta zuhan, a Taycanból viszont egy kisebb visszaesés után 2021 első negyedévében rekordszámú példányt adott el a gyártó. Forrás: Twitter A Taycan megjelenéséig a Panamera a Porsche egyetlen szedánja volt a kínálatban, azaz 2019 harmadik negyedévéig 100%-ban uralta ezt a szegmenst. Hat negyedév leforgása alatt ez megváltozott, a Taycan mostanra 80% feletti részesedést harcolt ki magának. A Porsche 2020-ra 20.000 darabos gyártást tűzött ki a Taycan számára (amit kicsivel sikerült is túllépni), idén azonban akár 35-40.000 példányt is átadhatnak majd belőle világszerte. Nagyon vették tavaly a Porsche Taycant 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!