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 Németország nemcsak Európa legnagyobb járműpiaca, és több neves autógyártó hazája, hanem a Magyarországra érkező használtautó-import legfőbb forrása is. Ha kíváncsiak vagyunk rá, hogy 5 év múlva milyen használt (elektromos) autók fognak megjelenni az importpiacon, mindenképpen érdemes figyelemmel kísérni a németországi újautó-eladásokat. A tavalyi év alacsony bázisához képest az idei második negyedévben 44%-kal több személygépkocsit értékesítettek az országban, az egyes meghajtási módok azonban igen eltérően szerepeltek. A benzines autók eladása 10%-kal nőtt, a dízeleké viszont 2%-kal visszaesett a tavalyi év azonos időszakához képest. Nagyot ugrott a mild hibridek eladása (+157%), ennél is gyorsabban nőtt a plug-in hibrideké (+270%), a leggyorsabban azonban a tisztán elektromos autóké emelkedett(+358%). A plug-in hibridek aránya így 11,6%-on állt, míg a teljesen elektromos autók 11,4%-ot értek el az újautó-eladásokon belül. A második negyedévben eladott autók 23%-a már konnektorról tölthető volt, ami meghaladta a hagyományos dízelek arányát, de ha a nem tölthető dízel-hibrideket is hozzászámoljuk, az utóbbi kategória egyelőre még tartja a helyezését. 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 Az év első 6 hónapjában eladott autók 11,8%-a volt plug-in hibrid, és 10,7%-a tisztán elektromos, szemben a tavalyi első félév 4,1%-os és 3,7%-os arányaival. Ezek voltak a legkelendőbb villanyautók Az áprilistól júniusig terjedő időszakban 85 ezer plug-in hibrid és 84 ezer teljesen elektromos autó talált gazdára Németországban. Az első három helyen nem történt változás az év eleje óta, a legnépszerűbb típus továbbra is a VW már 8 éve a piacon lévő, de tavaly megújult modellje, az e-Up! volt 8211 darabos eladással, rácáfolva arra az állításra, amely szerint az EU szigorú kibocsátási normái felszámolják a városi kisautók piacát. A második helyen a Tesla Model 3-at találhatjuk 7688 eladással, a képzeletbeli dobogó harmadik helyén pedig ezúttal is a VW ID.3 állt 6964 darabbal. Az első negyedévhez képest két helyet előreugorva a negyedik helyre jött fel a Renault Zoe 5040 eladással, míg a gyártás felpörgetésének köszönhetően az előző negyedévben csak a 16. helyen álló Volkswagen ID.4 az ötödik helyezésig ugrott 4433 eladással. A Smart Fortwo eladásai (4402) szinte hajszálra megegyeztek az előző negyedévivel, de a növekvő piacon ez már csak a hatodik helyezéshez volt elég. A hetedik helyen álló Hyundai Kona (4237 eladás) értékesítése a negyedével csökkent a megelőző három hónaphoz képest, ezért három helyezéssel hátrébb került a rangsorban. Az új belépőként megjelenő Škoda Enyaq rögtön a nyolcadik helyet csípte meg 4114 eladással, kilencedik helyezett az Opel Corsa-e, a tizedik helyen pedig egy újabb városi kisautó, a Fiat 500E futott be. A Magyarországon népszerű modellnek számító Nissan Leaf az 1041 eladásával ezúttal nem került be a top 20-ba, ahogyan ez a Mazda MX-30-nak sem sikerült (713 eladás). Az új belépők közül a Mustang Mach-e, az Ioniq 5, az Audi Q4, és a Dacia Spring tömeges kiszállítása csak a negyedév során kezdődött meg, így érdemben még nem tudtak beleszólni a versenybe. Az év első 6 hónapjának összesített eladásai nem térnek el jelentősen a második negyedévétől, az első három helyen itt is ugyanazt a három modellt láthatjuk: a VW e-Up!-ot, a Tesla Model 3-at, illetve a VW ID.3-at. A márkák versenyében a VW végzett első helyen (23,4%-os piaci részesedéssel), melyet a Tesla követ (9,2%), harmadik helyen a Renault állt (8,5%), negyedik lett a Smart (7,5%), az ötödik helyen pedig a Hyundai (6,7%) végzett a második negyedévben. Címlapkép: Volkswagen PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly93d3cudm9sdGllLmV1Lz91dG1fc291cmNlPXZpbGxhbnlhdXRvc29rJnV0bV9tZWRpdW09ZWxla3Ryb21vc2F1dG8mdXRtX2NhbXBhaWduPXJvdmF0IiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL3d3dy52b2x0aWUuZXUvP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1lbGVrdHJvbW9zYXV0byZ1dG1fY2FtcGFpZ249cm92YXQnLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by1yb3ZhdC5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA1L2VsZWt0cm9tb3MtYXV0by1yb3ZhdC5qcGciIGFsdD0iIj48L3BpY3R1cmU+PC9hPg== dr. Papp László (Sol Invictus)Technológiai elemző, és a Villanyautosok.hu csapatának megújuló energiákkal, energiatárolással, illetve piaci trendekkel foglalkozó szakértője. Célja, hogy minél többek számára tegye egyértelművé, hogy a fenntartható jövő gazdaságilag is a legracionálisabb választás. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!