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
auto
2024. 04. 19. péntek

Németország: tíz eladott autóból egy már tisztán elektromos

elektromos autó

Németország nemcsak Európa legnagyobb járműpiaca, és több neves autógyártó hazája, hanem a Magyarországra érkező használtautó-import legfőbb forrása is. Ha kíváncsiak vagyunk rá, hogy 5 év múlva milyen használt (elektromos) autók fognak megjelenni az importpiacon, mindenképpen érdemes figyelemmel kísérni a németországi újautó-eladásokat.

A tavalyi év alacsony bázisához képest az idei második negyedévben 44%-kal több személygépkocsit értékesítettek az országban, az egyes meghajtási módok azonban igen eltérően szerepeltek. A benzines autók eladása 10%-kal nőtt, a dízeleké viszont 2%-kal visszaesett a tavalyi év azonos időszakához képest. Nagyot ugrott a mild hibridek eladása (+157%), ennél is gyorsabban nőtt a plug-in hibrideké (+270%), a leggyorsabban azonban a tisztán elektromos autóké emelkedett(+358%). A plug-in hibridek aránya így 11,6%-on állt, míg a teljesen elektromos autók 11,4%-ot értek el az újautó-eladásokon belül. A második negyedévben eladott autók 23%-a már konnektorról tölthető volt, ami meghaladta a hagyományos dízelek arányát, de ha a nem tölthető dízel-hibrideket is hozzászámoljuk, az utóbbi kategória egyelőre még tartja a helyezését.

Az év első 6 hónapjában eladott autók 11,8%-a volt plug-in hibrid, és 10,7%-a tisztán elektromos, szemben a tavalyi első félév 4,1%-os és 3,7%-os arányaival.

Ezek voltak a legkelendőbb villanyautók

Az áprilistól júniusig terjedő időszakban 85 ezer plug-in hibrid és 84 ezer teljesen elektromos autó talált gazdára Németországban. Az első három helyen nem történt változás az év eleje óta, a legnépszerűbb típus továbbra is a VW már 8 éve a piacon lévő, de tavaly megújult modellje, az e-Up! volt 8211 darabos eladással, rácáfolva arra az állításra, amely szerint az EU szigorú kibocsátási normái felszámolják a városi kisautók piacát. A második helyen a Tesla Model 3-at találhatjuk 7688 eladással, a képzeletbeli dobogó harmadik helyén pedig ezúttal is a VW ID.3 állt 6964 darabbal.

Az első negyedévhez képest két helyet előreugorva a negyedik helyre jött fel a Renault Zoe 5040 eladással, míg a gyártás felpörgetésének köszönhetően az előző negyedévben csak a 16. helyen álló Volkswagen ID.4 az ötödik helyezésig ugrott 4433 eladással. A Smart Fortwo eladásai (4402) szinte hajszálra megegyeztek az előző negyedévivel, de a növekvő piacon ez már csak a hatodik helyezéshez volt elég. A hetedik helyen álló Hyundai Kona (4237 eladás) értékesítése a negyedével csökkent a megelőző három hónaphoz képest, ezért három helyezéssel hátrébb került a rangsorban. Az új belépőként megjelenő Škoda Enyaq rögtön a nyolcadik helyet csípte meg 4114 eladással, kilencedik helyezett az Opel Corsa-e, a tizedik helyen pedig egy újabb városi kisautó, a Fiat 500E futott be.

A Magyarországon népszerű modellnek számító Nissan Leaf az 1041 eladásával ezúttal nem került be a top 20-ba, ahogyan ez a Mazda MX-30-nak sem sikerült (713 eladás). Az új belépők közül a Mustang Mach-e, az Ioniq 5, az Audi Q4, és a Dacia Spring tömeges kiszállítása csak a negyedév során kezdődött meg, így érdemben még nem tudtak beleszólni a versenybe.

Az év első 6 hónapjának összesített eladásai nem térnek el jelentősen a második negyedévétől, az első három helyen itt is ugyanazt a három modellt láthatjuk: a VW e-Up!-ot, a Tesla Model 3-at, illetve a VW ID.3-at.

A márkák versenyében a VW végzett első helyen (23,4%-os piaci részesedéssel), melyet a Tesla követ (9,2%), harmadik helyen a Renault állt (8,5%), negyedik lett a Smart (7,5%), az ötödik helyen pedig a Hyundai (6,7%) végzett a második negyedévben.

Címlapkép: Volkswagen

dr. Papp László (Sol Invictus)

Technológiai elemző, és a Villanyautosok.hu csapatának megújuló energiákkal, energiatárolással, illetve piaci trendekkel foglalkozó szakértője. Célja, hogy minél többek számára tegye egyértelművé, hogy a fenntartható jövő gazdaságilag is a legracionálisabb választás.