Ma reggel új korszakba lépett az Opel méltán népszerű népautója, közel 30 éve tartó sikertörténete után az Astra most először kínál elektromosított meghajtást, és ezáltal helyi károsanyag-, és szén-dioxid-kibocsátás nélkül megtehető kilométereket. A rüsselsheimi vállalat bestsellere minden tekintetben megújult: az eddig használt, a General Motors által fejlesztett padlólemezt a Stellantis csoport széles körben alkalmazott EMP2-es architektúrája váltotta le, a külső megjelenést az Opel sokat emlegetett vadonatúj arca, a Vizor dobta fel, az utastérben pedig a teljesen digitális Pure Panel műszerfal jelzi a technológiai időutazást. A padlólemezváltás ellenére az Astra dimenziói nem változtak sokat, csupán 4 mm-rel hosszabb az új generáció az elődjénél, miközben a tengelytáv 13 mm-rel növekedett. A különbség leginkább a csomagtérben érezhető, ahol 52 literrel több, összesen 422 liternyi hely várja a holmijainkat. Az Astra K néven futó előző nemzedék 2015-ben került piacra, majd 2019-ben érkezett hozzá egy facelift, amely csupán enyhe vizuális módosításokat hozott. A mostani ennek teljes ellentéte, a Vizor kontrasztos stílusjegyei gyökeresen átszabják az autó képét. Az orr-részen található fekete panel ad otthont az ultravékony, adaptív Intelli-Lux LED fényszóróknak, valamint az Intelli-Vision kamerájának. A Pure Panel digitális műszerfalba opcionálisan két 10 colos kijelzőt kérhetünk. A fizikai vezérlők szinte teljesen eltűntek, és kábelekre sem igen van szükség az autóban, hiszen az Apple CarPlay, és az Android Auto vezeték nélkül csatlakoztatja az okostelefonokat. Az új Astra a Peugeot 308 testvérmodellje, műszakilag nagyon hasonlók, így az Opel Astra a hagyományos meghajtás mellett szintén két különböző teljesítményű plug-in hibrid hajtássa debütál. Ezek képességeit nem részletezte a gyártó a közleményében, de azt lehet tudni, hogy az erősebb teljesítménye 165 kW (225 LE), az akkumulátor kapacitása pedig 12,4 kWh, ami 50 kilométernyi elektromos működést jelent. A rendelésre ősztől lesz lehetőség, a kiszállítás pedig jövő év elején indul. Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!