PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9oeXVuZGFpLmh1L21vZGVsbGVrL3VqLWtvbmEtZWxlY3RyaWMvIiBvbmNsaWNrPSJqYXZhc2NyaXB0OndpbmRvdy5vcGVuKCdodHRwczovL2h5dW5kYWkuaHUvbW9kZWxsZWsvdWota29uYS1lbGVjdHJpYy8nLCAnX2JsYW5rJywgJ25vb3BlbmVyJyk7IHJldHVybiBmYWxzZTsiPjxwaWN0dXJlPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTYwMHg1MDBweC5qcGciIG1lZGlhPSIobWF4LXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxzb3VyY2Ugc3Jjc2V0PSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzA0L2h5dS1lZ3llYi1vbmxpbmUtZXZ6b2xkYXV0b2phYmFubmVyLTE5NDB4NTAwcHguanBnIiBtZWRpYT0iKG1pbi13aWR0aDogNzAwcHgpIj48aW1nIHNyYz0iaHR0cHM6Ly92aWxsYW55YXV0b3Nvay5odS93cC1jb250ZW50L3VwbG9hZHMvMjAyNC8wNC9oeXUtZWd5ZWItb25saW5lLWV2em9sZGF1dG9qYWJhbm5lci0xOTQweDUwMHB4LmpwZyIgYWx0PSIiPjwvcGljdHVyZT48L2E+
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Tetőtől talpig megújult az Opel népautója

elektromos autó

Ma reggel új korszakba lépett az Opel méltán népszerű népautója, közel 30 éve tartó sikertörténete után az Astra most először kínál elektromosított meghajtást, és ezáltal helyi károsanyag-, és szén-dioxid-kibocsátás nélkül megtehető kilométereket.

A rüsselsheimi vállalat bestsellere minden tekintetben megújult: az eddig használt, a General Motors által fejlesztett padlólemezt a Stellantis csoport széles körben alkalmazott EMP2-es architektúrája váltotta le, a külső megjelenést az Opel sokat emlegetett vadonatúj arca, a Vizor dobta fel, az utastérben pedig a teljesen digitális Pure Panel műszerfal jelzi a technológiai időutazást.

A padlólemezváltás ellenére az Astra dimenziói nem változtak sokat, csupán 4 mm-rel hosszabb az új generáció az elődjénél, miközben a tengelytáv 13 mm-rel növekedett. A különbség leginkább a csomagtérben érezhető, ahol 52 literrel több, összesen 422 liternyi hely várja a holmijainkat.

Az Astra K néven futó előző nemzedék 2015-ben került piacra, majd 2019-ben érkezett hozzá egy facelift, amely csupán enyhe vizuális módosításokat hozott. A mostani ennek teljes ellentéte, a Vizor kontrasztos stílusjegyei gyökeresen átszabják az autó képét. Az orr-részen található fekete panel ad otthont az ultravékony, adaptív Intelli-Lux LED fényszóróknak, valamint az Intelli-Vision kamerájának.

A Pure Panel digitális műszerfalba opcionálisan két 10 colos kijelzőt kérhetünk. A fizikai vezérlők szinte teljesen eltűntek, és kábelekre sem igen van szükség az autóban, hiszen az Apple CarPlay, és az Android Auto vezeték nélkül csatlakoztatja az okostelefonokat.

Az új Astra a Peugeot 308 testvérmodellje, műszakilag nagyon hasonlók, így az Opel Astra a hagyományos meghajtás mellett szintén két különböző teljesítményű plug-in hibrid hajtássa debütál. Ezek képességeit nem részletezte a gyártó a közleményében, de azt lehet tudni, hogy az erősebb teljesítménye 165 kW (225 LE), az akkumulátor kapacitása pedig 12,4 kWh, ami 50 kilométernyi elektromos működést jelent.

A rendelésre ősztől lesz lehetőség, a kiszállítás pedig jövő év elején indul.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.