PGEgaHJlZj0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCIgb25jbGljaz0iamF2YXNjcmlwdDp3aW5kb3cub3BlbignaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL2hpdHJlZGlyL2lkPWJRMHdSSWJvaTRmZVE4ZGxYb2dReFpkUy5Ca2dGcGkxTUVpa2oydWNlazMuZjcvZmFzdGlkPW1ndmhlY2RodnVuZGVsZGFsandrbHZiamNoamcvc3RwYXJhbT1ybWtzb3VnbnpyL25jPTAvZ2Rwcj0wL2dkcHJfY29uc2VudD0vdXJsPWh0dHBzOi8vd3d3Lm9wZWwuaHUvYWphbmxhdG9rL29zc3plcy9vcGVsZWxla3Ryb21vc3RhbW9nYXRhcy5odG1sP3V0bV9zb3VyY2U9dmlsbGFueWF1dG9zb2smdXRtX21lZGl1bT1iYW5uZXImdXRtX2NhbXBhaWduPUFzdHJhLWFsd2F5c29uLVZOLUFzdHJhLVBST01PLURJUy1SRVMtUkUmdXRtX3Rlcm09MjAyNC0wNS0wNiZ1dG1fY29udGVudD0xMzAweDYwMCcsICdfYmxhbmsnLCAnbm9vcGVuZXInKTsgcmV0dXJuIGZhbHNlOyI+PHBpY3R1cmU+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtNjUweDMwMC0zLmpwZyIgbWVkaWE9IihtYXgtd2lkdGg6IDcwMHB4KSI+PHNvdXJjZSBzcmNzZXQ9Imh0dHBzOi8vdmlsbGFueWF1dG9zb2suaHUvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMjQvMTAvb3BlbC1hc3RyYS1zdC0yNDA0MzAtMTMwMHg2MDAtMy5qcGciIG1lZGlhPSIobWluLXdpZHRoOiA3MDBweCkiPjxpbWcgc3JjPSJodHRwczovL3ZpbGxhbnlhdXRvc29rLmh1L3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDI0LzEwL29wZWwtYXN0cmEtc3QtMjQwNDMwLTEzMDB4NjAwLTMuanBnIiBhbHQ9IiI+PC9waWN0dXJlPjwvYT48SU1HIFNSQz0iaHR0cHM6Ly9nZGVodS5oaXQuZ2VtaXVzLnBsL19bVElNRVNUQU1QXS9yZWRvdC5naWY/aWQ9YlEwd1JJYm9pNGZlUThkbFhvZ1F4WmRTLkJrZ0ZwaTFNRWlrajJ1Y2VrMy5mNy9mYXN0aWQ9a25hamhrbm5ob2ZweXlpanVtcHhsbmhxZWhseC9zdHBhcmFtPXhrbWZpa2R1Z3gvbmM9MC9nZHByPTAvZ2Rwcl9jb25zZW50PSIgc3R5bGU9IndpZHRoOjFweCFpbXBvcnRhbnQ7IiAvPg== A múlt héten Tibor 8 éves LEAF tesztje kapcsán a komment szekció villanyautó szkeptikusai egyhangúan megszavazták, hogy még egy mai elektromos autó is kizárólag városi használatra alkalmas. Tették mindezt annak ellenére, hogy a cikk egy 11 éve bemutatott modell 8 éves példányáról szólt, mellesleg az sem csak 50-nel tud menni, ezzel a tempóval a városi használatot kívántuk modellezni a teszt során. Az alábbiakban – a múlt heti cikkhez hasonlóan – térképen követhetitek végig, hogy egy 2019-es Kia e-Niro mennyire nem csak rövid városi utakra alkalmas. Egerből indulunk a Balatonra, végig autópályán haladunk, ahol csak lehet a megengedett sebességgel közlekedve. Vajon már Hatvannál töltenünk kell, vagy a tréler jön majd értünk az M0-ra? A térképen kívül igyekszünk néhányszor frissíteni a cikket is, így érdemes lesz többször visszalátogatni és lentebb görgetni is. A cél Balatonszemes, ahol a gyerekek a nagyszülőkkel nyaralnak. Így állt az autó a 7:30-as induláskor: 08:30 – Gödöllő környékén Az M3-ason óriási szembe széllel kellett megküzdenünk, de tartottuk a tempót, így a várható érkezési idő sem változott. 09:00 – Bedugult az M0 Töltésre ugyan nem volt szükség, de azért begurultunk megnézni az Ionity töltőt, ahol épp egy Mustang Mach-e töltött. A pihenőbe egyébként a Waze terelt le, mi pedig azt hittük, hogy valami jó kerülőutat talált. Pedig csak a pihenő melletti kocsisort kerültette ki velünk. 09:30 – Kápolnásnyék közelében Az M0-s déli szektorát elhagyva újra lehetett haladni, de a dugó miatt 10 perc csúszást így is összeszedtünk. A kajászói Ionity töltők mindegyike szabad volt, úgyhogy ott sem kellett volna sorban állni, ha netán tölteni kellett volna az autót. 10:20 – Érkezés Balatonszemesre A Waze által induláskor megjósolt 10:16 helyett 10:20-ra érkeztünk Balatonszemesre. Az akku csak 15%-ig merült, annak ellenére, hogy végig tartottuk a megengedett maximumot, vagy amit a forgalom lehetővé tett. A szállásunkon fogunk tudni tölteni, de csak délután tudjuk átvenni, úgyhogy addig is feltettem tölteni az autót egy Mobiliti töltőre. A 3 óra 5 perces, 292 km-es út átlagfogyasztása 18,9 kWh/100 km lett. Mi lenne, ha a tengerpartra mennénk? Itt a szomszédban, Balatonlellén van egy 75-os MOL Plugee töltő, amin bő fél óra alatt elég energiát nyernénk, hogy könnyedén eljussunk Zágrábig. Címlapkép: Irházy Róbert (Birdie) Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!