Nyár elején már beszámoltunk róla, hogy a brit királyi postánál elsőként a Bristol East Central Delivery Office a teljes szállító- és gyűjtő járműparkját tisztán elektromos kisteherautókra cserélte. Akkor még csak 23 db dízel járművet vontak ki a forgalomból és cseréltek Peugeot e-Expert modellre, a projekt azonban ennél lényegesen nagyobb léptékű. 2025-től már csak elektromos járművek fognak vásárolni, 2030-tól pedig kizárólag elektromos gépkocsikat fog használni a Royal Mail, melynek flottája több mint 41.000 kézbesítő, levélbegyűjtő és egyéb feladatokra használt gépkocsiból áll. Mutatóba sem maradt dízel kisteherautó a posta flottájában 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 Első körben, 2018-ban 100 db Peugeot Partner L2 Electric modellt vásároltak, amelyek tizennyolc körzetben, elsősorban Londonban és vonzáskörzetében teljesítettek szolgálatot. 2019-ben további 190 db tisztán elektromos autó került a flottába. Akkoriban a brit posta még csak remélhette, hogy idővel jelentős megtakarítást hoz majd az elektrifikáció, szerencsére ma már konkrét tények igazolják, hogy hosszú távon jóval kedvezőbb fenntartási költségekkel számolhatnak, mint a korábban használt dízelüzemű járművek esetében. Villanyautó teszt: Peugeot e-Expert A következő lépés pedig összesen háromezer elektromos jármű beszerzését jelenti, amellyel megtízszerezik a emissziómentes járműveik számát. A pontos modellmix egyelőre nem ismert, azt azonban megerősítette a hivatal, hogy a korábbi gyakorlatnak megfelelően jelentős részben Peugeot gyártmányokról lesz szó, részint az ezekkel szerzett kedvező tapasztalatoknak, részint a kiépített szervizellátottságnak köszönhetően. Valószínűleg a Peugeot mindkét jelenleg forgalmazott kisteherautója, azaz az e-Partner (kétféle tengelytávval és karosszéria hosszal), valamint a nagyobb e-Expert modell (amely kétféle tengelytávval és három karosszéria-mérettel kapható) egyaránt komoly szerepet kap majd a beszerzésben. A 3000 jármű szállítása természetesen több lépcsőben történik majd, de az első járműveket már idén októberben használatba veszik a kézbesítők. Az új modelleket elsőként a behajtási korlátozással védett, alacsony károsanyag-kibocsátású zónákban, valamint a ’zöld városokban’, azaz azokon a településeken fogják szolgálatba állítani, ahol a lakosság a leginkább fogékony a fenntartható életvitel iránt, és ahol a vállalkozások és állami szervek nagy arányban, aktívan tevékenykednek a környezet védelmének érdekében. A járművek beszerzésével egy időben a Royal Mail a töltő-infrastruktúráját is bővíti az érintett körzetekben, ami az elektromos flotta további bővítését is elősegíti majd. A megtakarítások az elektromos járműflotta növekedésével párhuzamosan egyre jelentősebbek lesznek, de az anyagi előnyök mellett környezetvédelmi szempontból is vezető helyzetbe emelik a szolgálatot az elektromos furgonok. Mondta Simon Thompson, a Royal Mail vezérigazgatója. Hozzátette, hogy az egy küldeményre eső CO2-kibocsátás terén már ma is jobban teljesít a Royal Mail, mint bármely más brit csomagküldő vagy szállító szolgáltató. (Igaz ehhez az is hozzájárul, hogy a vállalat 85 ezer gyalogos kézbesítőt is alkalmaz.) Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!