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
auto
2024. 04. 25. csütörtök

Elon Musknak 44 problémája van

elektromos autó
2021. 08. 12 - Biró Balázs - 0

Újabb fejezetéhez érkezett  a Tesla német gyárának története, és egyre inkább úgy tűnik, októberre meglehet a végső engedély, év végén pedig indulhat a gyártás.

A meccs azért még nincs teljesen lefutva.

Kilencvenkilenc problémám van, de te nem leszel a századik

Lassan a végéhez közeledik a harmadik lakossági kör a Giga Berlin-Brandenburg kapcsán – hivatalosan augusztus 19-ig lehet benyújtani a kifogásokat. A német engedélyeztetési eljárások sajátja, hogy minden a lakosságot is érintő projekt kapcsán egy hónapos keretet kell biztosítani a nagyérdeműnek, hogy átolvashassa az építkezés terveit, majd további egy hónapot kapnak arra, hogy kifogásokkal, kérdésekkel, módosítási javaslatokkal éljenek.

Ezzel az elvvel természetesen semmi probléma, ennek minden demokráciában így kellene működnie, a hozzáértők szerint a gond ott van, hogy nincsen jól definiálva, korlátozva az érintettek köre. Így nem csak a helyiek, de az ország területéről bárki élhet a lehetőséggel, és ezt sok szervezet, egyesület ki is használja a 15 perc hírnévért cserébe. Ennek az az eredménye, hogy például a düsseldorfi reptér bővítése kapcsán a második lakossági körben több, mint 10.000 beadvány érkezett, de egy Dánia és Németország között tervezett alagút kapcsán is 12.600 ellenvélemény jött a német oldalról, míg a Dánoktól csak 50. Nehezen hihető, hogy egy ilyen komplex beruházás technikai részleteit, műszaki megoldásait tízezrek értsék meg teljes mélységében, sokkal valószínűbb, hogy a lakosság érzelmi alapon és részinformációk ismeretében reagál.

Mindennek fényében már egészen emberi, hogy a Tesla gyár kapcsán az első alkalommal 373, a második változtatás után 110, most pedig mindössze 44 beadvány érkezett csak – írja a Süddeutsche Zeitung.

Még nincs vége, de már nem tart sokáig

A brandenburgi környezetvédelmi miniszter szerint a gyakorlat azt mutatja, hogy a hátralévő egy hétben még érkezik majd pár beadvány. Ezután döntenek róla, hogy a kifogások ismeretébe szükség van-e újabb nyilvános, szóbeli lakossági meghallgatásra, fórumra. Ha lesz ilyen, arra szeptember 13-án kerül majd sor.

Mindeközben a Tesla három további előzetes engedélyre adott be kérelmet, hogy tovább folytathassák a gépek telepítését, beállítását, illetve a második fázis, az akkugyár építését. A gyártás megkezdését az év végére várja a cég.

Elon Musk eközben éppen családjával Berlinben járt és ő, illetve csapata találkozott Jörg Steinbach gazdasági, munkaügyi és energiaügyi miniszterrel – a politikus tartományi szinten felelős a témakörért. Az államapparátus és a Tesla szakértői a még nyitott kérdésekről egyeztettek. A találkozóról a politikus számolt be Twitteren, és megköszönte saját kollégáinak, a Tesla csapatának, illetve Musknak a kölcsönös bizalmon alapuló, eredményes együttműködést.

Úgy néz ki két hónapon belül pont kerülhet az ügy végére. Várhatóan maga a gyár addigra már kész is lesz.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.