A Model Y már meg is kapta a Plaid új lítium aksiját
Úgy látszik a Teslánál nem várnak túl sokáig, hogy a zászlóshajó Model S/X újításait átültessék az olcsóbb típusokba is. A Ryzen processzorok után most a Model S Plaid változatában debütált új 12 voltos lítium aksin van a sor.
Sok problémát előznek meg
Vicces, de a modern villanyautók egyik Achilles sarka a régi, jól bevált, 12 voltos savas ólom akkumulátor amiről a fedélzeti elektronika működik. Írtunk erről a múltkoriban részletesen, aki lemaradt, az itt pótolhatja be.
A frissített Model S és X egyik újítása volt, hogy a hagyományos kis aksi helyett egy új, saját tervezésű és gyártású, CATL cellákkal szerelt lítium-ion akku került beépítésre. Ezt, a várakozások szerint nem kell majd pár év után cserélni, és nem fog szinte minden előjel nélkül meghalni, hanem gyakorlatilag az autó élettartama végéig kitart.
The Model Y produced by Giga Shanghai is equipped with a 16V lithium battery, which replaces the traditional 12V lead-acid battery, just like Model S Plaid!
— Chris Zheng (@zxk9523) November 26, 2021
Az új aksi nem csak korszerűbb és tartósabb, de jóval kisebb és könnyebb is, mint matuzsálem elődje. Az elérhető adatok szerint, minden kiegészítő tartószerkezettel együtt, a savas ólom akkumulátor 14,2 kilogrammot nyomott, míg az új megoldás mindössze 1,8 kg. Bár a kínai hírforrás csak a most frissen átadott Model Y Performance kapcsán osztotta meg az információt, nem valószínű, hogy a frissítés ne érintené a teljes Model 3/Y vonalat. Mint mindig, amíg van raktáron korábbi alkatrész, vegyesen jönnek majd ki az autók a gyárból, és amíg ez így van, addig hivatalos megerősítésre se számítsunk a Teslától. Az eredeti tweetben egyébként 16 voltos akkumulátorról beszélnek, a félreértés valószínűleg abból adódik, hogy teljesen feltöltve a 4 cella feszültsége a 16 voltot is elérheti, de természetesen a 12 voltos rendszerek nem kapnak felesleges túlfeszültséget.