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
auto
2024. 04. 18. csütörtök

A Kantoni Autószalonon mutatkozott be a kínai GAC autógyártó csoport, és a Mitsubishi közös vállalkozása által fejlesztett Airtrek tisztán elektromos SUV. Ez a legelső villanyos terepjáró, amely a Mitsubishi emblémáját viselve jelenik meg, hiszen a japán autógyártó ez idáig csupán az i-MiEV miniautóba szerelt zéró kibocsátású hajtást. A városi terepjáróival a plug-in hibrid technológiáig jutott, ez a nemrég frissített Outlanderbe, és az Eclipse Crossba is bekerült.

Habár erről a Mitsubishi közleménye nem tesz említést, az Airtrek látszólag a GAC Aion V elektromos SUV mintájára készült. A két modell szélessége (1920 mm), magassága (1728 mm), és tengelytávja (2830 mm) is azonos, mindössze hosszúságban van egy kis különbség: a Mitsubishi 44 mm-rel hosszabb (4630 mm). Az Airtrek számos stíluselemében felismerhető az inspiráció az Aion V-től, de a japánok tervezői megoldották, hogy az összkép hangsúlyosan mitsubishis legyen.

A GAC-Mitsubishi közös villanyautójában 70 kWh-s akkucsomag tárolja az elektromosságot, amely teljesen feltöltött állapotban körülbelül 520 kilométeres hatótávot kínál a CLTC (kínai kishaszongépjármű tesztciklus) szabvány szerint. Motorteljesítményt nem adott meg a vállalat, de a helyi sajtóinformációk szerint 135 kW dolgozik az Airtrekben, ami szintén megfelel a GAC Aion V 70 kWh-s változatának teljesítményével.

A modell értékesítését egyelőre csak Kínában tervezik, ott tavasztól rendelhetik meg a vásárlók, vételára átszámítva körülbelül 10,7 millió forintnál kezdődik.

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.