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
auto
2024. 07. 27. szombat

Remekelt a Kia EV6 jávorszarvas teszten

Kiválóan teljesítette az ún. jávorszarvas tesztet, azaz egy hirtelen felbukkanó akadály kikerülését a Kia EV6 GT-Line 77,4 kWh-s akkumulátoros, hátsókerék-hajtásos 168 kW teljesítményű változata, Continental ContiPremiumContact 6 225/45 R20 H XL gumiabroncsokkal a km77.com tesztjében.

 

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

Az első próbák során maximális regeneratív fékezéssel tesztelték az autót, ekkor azonban nem tudott nagy sebességet elérni a járművezető az akadály kikerülése közben. A regeneratív fékezést a 4 fokozat közül a harmadikra (azaz majdnem a legerősebbre) állítva a következő eredményeket érte el az EV6:

  • kezdeti rész: 78 km/h
  • középső rész: 66 km/h
  • utolsó rész: 42 km/h

A teszt többszöri ismétlése során a vezető már maximális regeneráció beállítással is hasonló eredményeket tudott elérni, azaz meg kellett tanulnia az autó viselkedését. Az elektromos autókon szabályozható regeneratív fékezés nem csak környezetbarát, mivel csökkenti a levegőszennyezést a kevesebb fékpornak köszönhetően, és persze az üzemanyag-felhasználás is alacsonyabb általa, de a biztonságot is fokozza a reakcióidő csökkentésével, mivel az autó már akkor lassulni kezd, amikor a járművezető leveszi a lábát a gázpedálról, nem csak a fékpedál lenyomásakor.

A teszt második részében az EV6 72 km/h sebességgel tudta egyenletesen teljesíteni a szlalomot. A km77.com csapata már számos modellel elvégezte a jávorszarvas tesztet, összehasonlításképp így teljesítettek a különböző elektromos modellek:

  • Tesla Model 3 LR AWD – 83 km/h
  • Tesla Model Y – 83 km/h
  • BMW i3s  – 79 km/h
  • Kia EV6 – 78 km/h
  • Porsche Taycan Turbo S – 78 km/h
  • Porsche Taycan Turbo S Cross Turismo – 78 km/h
  • Audi e-tron – 77 km/h
  • Dacia Spring – 77 km/h
  • MINI Cooper SE – 77 km/h
  • Renault Twingo Z.E. – 77 km/h
  • Peugeot e-208 – 76 km/h
  • Audi e-tron GT – 75 km/h
  • Audi e-tron Sportback – 75 km/h
  • Fiat 500 electric – 75 km/h
  • Honda e – 75 km/h
  • Opel Corsa-e – 75 km/h
  • Citroën ë-C4 – 74 km/h
  • Hyundai Kona Electric – 74 km/h
  • Mazda MX-30 – 74 km/h
  • Jaguar I-PACE – 73 km/h
  • Volkswagen ID.4 – 73 km/h
  • SEAT Mii Electric – 70 km/h
  • Tesla Model X (2016) – 70 km/h
  • Kia e-Soul EV – 68 km/h
  • Skoda Enyaq iV – 67 km/h
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

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.