Kiválóan teljesítette az ún. jávorszarvas tesztet, azaz egy hirtelen felbukkanó akadály kikerülését a Kia EV6 GT-Line 77,4 kWh-s akkumulátoros, hátsókerék-hajtásos 168 kW teljesítményű változata, Continental ContiPremiumContact 6 225/45 R20 H XL gumiabroncsokkal a km77.com tesztjében. Az első próbák során maximális regeneratív fékezéssel tesztelték az autót, ekkor azonban nem tudott nagy sebességet elérni a járművezető az akadály kikerülése közben. A regeneratív fékezést a 4 fokozat közül a harmadikra (azaz majdnem a legerősebbre) állítva a következő eredményeket érte el az EV6: kezdeti rész: 78 km/h középső rész: 66 km/h utolsó rész: 42 km/h A teszt többszöri ismétlése során a vezető már maximális regeneráció beállítással is hasonló eredményeket tudott elérni, azaz meg kellett tanulnia az autó viselkedését. Az elektromos autókon szabályozható regeneratív fékezés nem csak környezetbarát, mivel csökkenti a levegőszennyezést a kevesebb fékpornak köszönhetően, és persze az üzemanyag-felhasználás is alacsonyabb általa, de a biztonságot is fokozza a reakcióidő csökkentésével, mivel az autó már akkor lassulni kezd, amikor a járművezető leveszi a lábát a gázpedálról, nem csak a fékpedál lenyomásakor. A teszt második részében az EV6 72 km/h sebességgel tudta egyenletesen teljesíteni a szlalomot. A km77.com csapata már számos modellel elvégezte a jávorszarvas tesztet, összehasonlításképp így teljesítettek a különböző elektromos modellek: Tesla Model 3 LR AWD – 83 km/h Tesla Model Y – 83 km/h BMW i3s – 79 km/h Kia EV6 – 78 km/h Porsche Taycan Turbo S – 78 km/h Porsche Taycan Turbo S Cross Turismo – 78 km/h Audi e-tron – 77 km/h Dacia Spring – 77 km/h MINI Cooper SE – 77 km/h Renault Twingo Z.E. – 77 km/h Peugeot e-208 – 76 km/h Audi e-tron GT – 75 km/h Audi e-tron Sportback – 75 km/h Fiat 500 electric – 75 km/h Honda e – 75 km/h Opel Corsa-e – 75 km/h Citroën ë-C4 – 74 km/h Hyundai Kona Electric – 74 km/h Mazda MX-30 – 74 km/h Jaguar I-PACE – 73 km/h Volkswagen ID.4 – 73 km/h SEAT Mii Electric – 70 km/h Tesla Model X (2016) – 70 km/h Kia e-Soul EV – 68 km/h Skoda Enyaq iV – 67 km/h Szűcs Gábor2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!