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 A múlt héten tovább folytatódott a hatalmi harc a Volkswagennél, de a végső döntés most csütörtökre maradt. Bár fontos dolgokról fog határozni a vállalat, a legnagyobb figyelem mégis egyetlen kérdést övez: marad-e a cég élén Herbert Diess? Csak egy a biztos: semmi sem biztos Herbert Diess nem az a konfliktuskerülő típus, de szeptemberi bejelentésével, miszerint 30, vagy akár 35 ezres leépítés is szükségszerűvé válhat a Volkswagennél, lehetséges, hogy túl messzire ment. Diess sokkolta a VW vezérkart: minden negyedik német alkalmazott utcára kerülhet Német sajtójelentések szerint a vállalatnál teljes fronton folyik a hatalmi harc, és az álláspontok az elmúlt héten sem közeledtek. A Süddeutsche Zeitung információ szerint teljes a bizonytalanság abban a kérdésben, hogy maradhat-e pozíciójában a cég vezetője. Hogy pontosan ki áll Diess oldalán, abban nehéz tisztán látni, de tavasszal még úgy nézett ki, hogy a legfőbb részvényes Porsche és Piech családok 2025 végéig ismét bizalmat szavaztak neki. Mostanra azonban már a befolyásos IG Metall szakszervezet és a vállalat üzemi tanácsa is ellene fordult, és igyekeznek politikai kérdéssé tenni Diess eltávolítását. A Volkswagen üzemi tanácsa megakaszthatja Diess reformjait – Frissítve Diess reakciójával A VW Csoportban ugyanis 20%-os részesedéssel bír Alsó-Szászország német szövetségi tartomány is, amelynek miniszterelnöke a szocialista Stephan Weil. A politikus nehezményezi, hogy nyár óta nem kommunikál velük Diess, nem avatja be őket a döntésekbe, és ez nem táplál bizalmat iránta. A lap szerint az IG Metall nyomás alá akarja helyezni az SPD miniszterelnökét, hogy álljon melléjük a szavazáson és küldjék el a szerintük nyers stílusú és a munkaerő jövőjét veszélyeztetőt vezetőt. Vannak aki a háttérben a koalíciós partner CDU pénzügyminiszterét, Bernd Althussmannt is sejteni vélik, mondván a feszültség szításával jelentkezik be a választási harcba, így akarja majd betámadni a jelenlegi miniszterelnököt a jövő évi tartományi választásokon. A lap több forrásával is beszélt a vállalat múlt csütörtöki felügyelőbizottsági ülése kapcsán, de mint mondják, senki nem lát tisztán, hogy mi is fog történni. Egyelőre nem jutottak dűlőre és a végső döntést elnapolták egy héttel, de a háttérben egész hétvégén és ezen a héten is folynak a tárgyalások. A most csütörtökön esedékes ülésen eredetileg a következő 5 év fejlesztési terveiről döntenének – ennek komoly tétje van, hiszen eldőlhet mely elektromos modellek mely német gyárban készülnek majd, ez pedig hatással van a létszámleépítéssel kapcsolatos tervekre. A Handelsblatt információ alapján azonban a német autós sajtó arról ír, hogy a tartomány miniszterelnöke, Weil már arról beszél: ő visszahozná a VW egykori vezetőjét Martin Winterkornt Diess helyére. Winternkorn karrierjének a dízelbotrány vetett véget, így azt gondolhatnánk személye radioaktív, ám az SPD-s politikus szerint ő legalább higgadt, racionális, nem olyan nehéz eset, mint Diess. Weilt nehéz helyzetbe hozta azonban, hogy csütörtökön a kormányzatnak is fontos koronavírussal kapcsolatos megbeszélési lesznek, így nem biztos, hogy ott tud lenni a VW ülésén – annak elhalasztásáról azonban a tagok hallani sem akarnak. A lapok szerint gyengíti Diess pozícióját, hogy a VW elektromos autóinak kínai eladásai messze elmaradnak a várakozásoktól, amit a cég hivatalosan a félvezetőhiánnyal magyaráz. Mindenki helyezkedik A Manager Magazin eközben arról számolt be, hogy múlt csütörtökön egy fontos döntés azért már megszületett. Hans Dieter Pötsch marad még öt évig, 2026 végéig a Porsche SE élén – döntött a Porsche Automobil Holding SE felügyelőbizottsága. Ez nem összekeverendő a Porsche autómárkával, amely a VW Csoport része – az SE viszont az egész konglomerátum egyik legnagyobb részvényese. Olyan ez, mint egy matrjoska baba: a Porsche autómárka a VW csoport 12 márkájának egyike, a VW csoport legnagyobb tulajdonosa viszont a Porsche SE. A lap információ szerint a hétvégi háttérbeszélgetések sem vezettek eredményre, ezért tovább folyik a lobbizás és értekezés, azonban már a most szerdán, a csütörtöki sorsdöntő ülés előtt összeül a VW felügyelőbiztosságának 8 fős elnöksége, hogy előkészítsék a másnapi döntéseket. Bár korábban voltak ilyen hangok, most úgy néz ki nem fogják elnapolni a egyeztetést, pontot akarnak tenni a vita végére. Volkswagen, Wolfsburg. Közben tovább folytak az események más frontokon is, így vasárnap arról számolt be a Süddeutsche Zeitung, hogy a vállalat jogi vezetője, Manfred Döss bekerülhet a felügyelőbizottságba. Ez nem egy egyszerű előléptetés azonban, hanem stratégiai lépés. Bár Döss számlájára írják a dízelbotrány kapcsán felmerült büntetési tételek sikeres csökkentését, letárgyalását az amerikai igazságszolgáltatással, a 63 éves szakember a Porsche és Piech családok bizalmasa, és a Porsche SE igazgatótanácsának tagja is. Így előléptetése a két család befolyását növelné a cégben a munkavállalók képviselőinek rovására. Döss Hiltrud Werner-t váltaná aki a VW legfelsőbb vezetőségének egyetlen hölgy tagja és az Integritás és Jog nevű területért felel. Werner asszony azonban nem népszerű a vezetők körében, mert a lap szerint túlzottan kényelmetlen kérdéseket szokott feltenni. Közben állítólag már arról is döntöttek a háttérben, hogy a felügyelőbizottságba új tagként bekerül Hauke Stars. A német börze egykori felsővezetője egy új IT és Szervezet nevű pozíciót kapna, amit száméra hoznak létre. 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 Biró BalázsA fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!