KITÖLTÖTTED MÁR?

Segíts, hogy még jobb tartalmat készíthessünk!

Gyorsabban fogy a briteknél a használt villanyautó, mint a benzinautó

Az Auto Trader, az Egyesült Királyság és Írország legnagyobb digitális autókereskedési felületét üzemeltető vállalat nemrég arról számolt be, hogy most először történt olyan, hogy az elektromos meghajtású használt autók gyorsabban találtak gazdára, mint a benzines járművek. Az úgynevezett Fastest Selling Index adatai, melyek az aktuális kereslet és kínálat alapján mutatják a cégnek az adásvételek ütemét, azt tárták fel, hogy egy használt villanyautónak átlagosan 26 nap kellett ahhoz, hogy valaki megvásárolja, míg egy benzinautót átlagosan 28 nap alatt vittek el. Egyik hajtásmód sem tudott azonban versenybe szállni a dízellel, aminek mindössze 24 napot kellett várnia vásárlójára.

Az Auto Trader e különleges helyzet alkalmából megnézte, hogy az év elejéhez képest hogyan teljesítettek a használt elektromos autók: januárban átlagosan 44 napig álltak a kereskedések udvaraiban, azaz 18 nappal többet, mint november végén.

A leggyorsabban fogyó villanyautó a 2017-es Nissan Leaf az Egyesült Királyságban, amit átlagosan 20 nap alatt vittek el. A második helyezett a Renault Zoe (2016) 23 nappal, a harmadik pedig a Tesla Model 3 (2021) 27 nappal. Ha viszont valamennyi meghajtást összesítjük, akkor a legjobban pörgő gépkocsik Top10-es listájába egyetlen tisztán elektromos sem kerül: az első a dízeles Seat Alhambra (2017) 15 nappal, a második a hibrid Hyundai IONIQ (2017) 16 nappal, a harmadik pedig a dízeles Mazda CX-5 (2016) szintén 16 nappal. A majdnem új (egy évnél fiatalabb) autóknál azért kicsit jobban futnak a villanyautók, ott a Model 3 és az MG ZS EV is bekerült a legjobb 10-be.

A vállalat elképesztő keresletnövekedést tapasztal a villanyautók iránt, amit a zéró kibocsátású járművekre irányuló keresések számának, és az elektromos autókkal kapcsolatos reklámok megtekintésének számának 122,6%-os növekedése az egy évvel korábbi helyzetez képest is alátámaszt.

Mindazonáltal az elektromos járművek továbbra is kisebbségként vannak jelen mind a használt-, mind az újautópiacon, és csupán az érdeklődők kis része mutat őszinte elhatározást a vásárlás iránt. Ennek okát az Auto Trader a piacon elérhető elektromos autók magasabb vételárában látja: egy 12 hónapnál nem öregebb használt villanyautó átlagosan 47%-kal drágább, mint egy benzines vagy dízeles gépjármű. Az autók korával az árkülönbség csökken, de még egy ötéves autó esetében is több mint 10%-kal többe kerül az elektromos.

A magyarországi elektromos használtautó-hirdetésekhez a VillanyautóPiacon érdemes megtekinteni.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Simon Zsolt

Nem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását.