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
auto
2024. 04. 16. kedd

Lebukott az új e-Niro, fontos műszaki paraméterek derültek ki

elektromos autó

Ahogy arról már korábban beszámoltunk a Kia bemutatta az új, 2022-es Niro modellcsaládot, és ezúttal egy alapos ráncfelvarrást kaptunk. A sajtóközleményen kívül azonban eddig nem találkoztunk a megújult típussal.

Bemutatták az új Kia Nirót – jövőre érkezik hozzánk

Most egy német nyelvű Youtube csatorna akadt rá az egyik tesztpéldányra Belgiumban, és érdekes információkat osztottak meg.

Akkuméret, töltési teljesítmény

Az új Niro, azon belül is a videón látható e-Niro megújult külsővel jelentkezik a 2022-es modellévben. Az autó orra és hátulja teljesen át lett szabva, jóval modernebb, kevésbé konzervatív hatást kelt. A belga parkolóban töltő kocsi egy gyári tesztpéldány lehetett, ugyanis az autó belseje le volt takarva, a két tesztelő pedig arra kérte a youtubert, hogy ne osszon meg mindent abból amit látott. Ezt részben értjük, részben meg nem értjük, ugyanis a bemutató alkalmával nagy felbontású képeket adtak ki a teljes dizájnról, kérdés mit kell még titkolni. Lehet persze, hogy az előszériás tesztpéldány még nem a végleges dizájnt, vagy minőséget mutatja, ezért takargatják a kíváncsi szemek elől.

Ami viszont ennél érdekesebb, az az, amit a Kia nem osztott meg a bemutatón: a videón látható kocsiban 64 kWh-s akkumulátor volt, a sofőrök szerint pedig a villámtöltés csúcsteljesítménye 70-80 kW között van.

A felvételen az is jól kivehető, hogy bár a töltőcsatlakozó maradt az autó orrában, a bal szélről középre került. Korábban a szélvédő alján, középen jelezte pár pulzáló LED, hogy éppen tölt-e a kocsi, vagy már végzett, most ennek az indikátora átkerült a CCS combo aljzat jobb oldalára.

Biró Balázs

A fenntartható közlekedés elkötelezett híve, akit elsősorban a Tesla céltudatos és piacot felforgató tevékenysége rántott magával ebbe a világba, így publikációi elsősorban erre a területre koncentrálnak.