Ahogy arról már korábban hírt adtunk, Svédországban épül Európa legnagyobb akkumulátor gyára, amely a tervek szerint nem csak az elektromos autókhoz készít majd lítium-ion akkucellákat, de a megújuló energiák eltárolására használható akkumulátor állomásokat is ellátná alapanyaggal. A Northvolt Ett épülő gyára 2021 júniusában 2020-ban a svéd Skellefteå városa mellett indult el a cég első létesítményének építése, a Northvolt Ett idén nyáron el is készült, nemrégiben pedig a gyártósorok tesztelése is rendben lezajlott. Az 50 főt alkalmazó gyárban a hét elején pedig már le is gördült az első elkészült lítium-ion cella. A tervek szerint a termelés évi 60 GWh kapacitást ér majd el, amely nagyjából 1 millió elektromos autó akkumulátorához lesz elegendő. 2030-ra pedig mintegy 150 GWh az éves cél. 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 A Tesla Gigafactory-vel versengő Northvolt az első európai gyártó, amely teljes egészében házon belül fejleszti, tervezi, gyártja és szereli össze az akkumulátorok építéséhez szükséges akkucellákat. A gyár teljes értéke meghaladja a 12 milliárd dollárt. A világ elektromos autóinak gyártásához használt akkumulátorok jelentős többségét jelenleg az Egyesült Államokban és Ázsiában készítik, de a Northvolt komoly részesedést kíván szerezni ebből az óriási piacból. A gyártókapacitás bár igen jelentős, akár jövőre is szűkösnek bizonyulhat, hiszen már most összesen 30 milliárd dollárnyi szerződéssel rendelkeznek a BMW, a Volkswagen illetve a Volvo, valamint a Polestar részéről is, és természetesen egyáltalán nincs kizárva, hogy további európai autógyártók keresik majd meg a svéd akkugyártót. Irházy Róbert Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!