A vietnámi autópiac átalakulása számunkra nem rejt nagy izgalmakat, ám a VinFastre érdemes odafigyelni, hiszen globális értékesítést tervez, aminek részeként európai országokban is forgalmazni szeretné zéró kibocsátású személyautóit.
Nem is akárki vezette volna a vállalat terjeszkedését, mint Michael Lohscheller, az Opel korábbi vezérigazgatója, aki tavaly szeptember 1-je óta töltötte be a Vinfast CEO pozícióját. Csakhogy a legfrissebb információk szerint az egykori Opel-főnök decemberben személyes okokból lemondott, és visszatért Európába. Helyét Le Thi Thu Thuy veszi át, a stratégiai cél azonban változatlan: elektromos autókat dobni piacra Vietnámban, az Amerikai Egyesült Államokban, Kanadában, Franciaországban, Németországban, és Hollandiában, továbbá új potenciális célpiacok felderítése.
A 2017-ben alapított VinFast idén először részt vesz a Las Vegas-i CES elektronikai szakkiállításon, ahol bemutatja teljes elektromosautó-kínálatát. Összesen öt modellről hullik majd le a lepel a január 5-i előadáson, melyek mindegyike más autószegmenset képvisel. A két legnagyobb SUV-t, a VF e35-öt és VF e36-ot már a novemberi Los Angeles-i Autószalonon megmutatta a gyártó.
A vállalat egyébként az ígéreteken és terveken túl kézzel fogható eredményeket is képes felmutatni, decemberben ugyanis megkezdődött a VF e34 típusú tisztán elektromos SUV első példányainak kiszállítása Vietnámban, januárban pedig több ezer további kiszállításnak néz elébe. Ez a modell azonban nem jelenik meg más országokban, kifejezetten a hazai piacára fejlesztette a közepes méretű szabadidő-autót a VinFast.
Az autóhoz akkubérlő szolgáltatás is indult, melynek körülbelül 30 dolláros havi díjáért cserébe havonta 500 kilométert autózhatnak az ügyfelek, a további kilométerekért pedig 5 centes egységárat kell fizetni. Amennyiben az akku kapacitása 70% alá csökken, a gyártó díjmentesen kicseréli. A VinFastnek saját töltőhálózata és töltési szolgáltatása is van, de arról egyelőre nincs hír, hogy ezekből mit hoz magával Európába.