Németországban az áram a legolcsóbb üzemanyag

A Német Szövetségi Gazdasági és Klímavédelmi Minisztérium december elején közzétett táblázata szerint lényegesen olcsóbb egy elektromos autót árammal tölteni, mint egy benzines, dízel, gáz, vagy hidrogén üzemű autóval közlekedni. A következő összehasonlításra 2022 márciusában kerül majd sor.

Szeptemberben mi is beszámoltunk róla, hogy októbertől új kötelezettséget kapnak az üzemanyagtöltő állomások: fel kell tüntetni egy átlagos személygépkocsira, hogy mely üzemanyaggal mennyibe kerül 100 kilométert megtenni.

A fenti cikkünkben azt fejtegettük, hogyan tudja majd a költséget kiszámítani egy olyan elektromobilitás-szolgáltató, amely többféle árazást is alkalmaz a hálózatában. Németországban egyszerűen – bár kevésbé praktikusan – oldották meg a problémát. A minisztérium honlapján negyedévenként közzétesznek egy táblázatot, melyet bárki letölthet és kihelyezhet az általa üzemeltetett üzemanyagtöltő állomáson.

A legutóbb, 2021 decemberében megosztott adatok alapján egyértelműen a villanyautósok közlekedhetnek legolcsóbban. Egy kis- vagy kompakt kategóriás elektromos autóval 100 km üzemanyagköltsége 4,74 euró (1750 Ft), egy közép- vagy felsőkategóriás személygépkocsi pedig 4,84 euróból (1790 Ft) tudja megtenni a 100 kilométeres utat. Második legolcsóbb az LPG gázüzemű autók üzemeltetése (5,41, illetve 5,27 euró), ezt követi a CNG-s, azaz sűrített földgázzal hajtott autók költsége (5,54 és 6,45 euró/100 km), a kis- és nagy dízelüzemű személyautó költségei (6,84, illetve 7,82 euró) közé beékelődik a nagyméretű hidrogén üzemanyagcellás személyautó (7,6 euró/100 km), legdrágábban pedig a benzinesek közlekedhetnek, számukra 9,37 és 11,97 euró között szór 100 kilométer költsége az autó méretétől és az üzemanyag etanoltartalmától függően.

forrás: www.bmwi.de

A táblázattal a fő probléma, hogy az elektromos autó töltők árazásában jelentős eltérések vannak. Nem mindegy, hogy otthon, nyilvános AC vagy DC töltőn, esetleg nagy teljesítményű ultra töltőn, kWh vagy perc alapú elszámolással, melyik szolgáltató ügyfeleként, eseti töltést vesz igénybe, regisztrált felhasználóként alapáron vagy havidíjas előfizetést vesz igénybe, esetleg roaming szolgáltatás keretében fizeti a töltési díjat. A 4,74 eurós költség a valóságban tehát ennél jóval kevesebb, de akár lényegesen több is lehet.

Címlapkép: Kindel Media at Pexels

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Szűcs Gábor

2017 óta aktív villanyautós, a Villanyautósok Közösségének oszlopos tagja, a miskolci találkozók szervezője. Környezettudatos családapaként nem csak az autó üzemanyagát, de a háztartás fogyasztását is igyekszik otthon, a háztetőn (áram) és a kertben (zöldség, gyümölcs) megtermelni. Mert nem mindegy, hogy mit eszünk meg és milyen levegőt szívunk be.