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 A Covid járvány a 2021-es évet is jól megkavarta az autóiparban. A logisztikai problémák és a chiphiány miatt több autógyártó sem tudta teljesíteni a terveit, de szerencsére a rendelkezésre álló alkatrészeket ahol lehetett inkább az elektromos autókba építették be. Így az elektromos autók részaránya jelentősen nőtt az eladásokban, ami az évről-évre szigorodó CO2 kvóta miatt Európában volt a leglátványosabb. De nem csak a részarány nőtt, hanem a darabszámok is, ami nem csoda, hiszen évről évre egyre többen érdeklődnek az elektromobilitás iránt. Ennek is köszönhető, hogy 2020 után a 2021-es évet is látványos növekedéssel tudtuk zárni. Olvasottság A Villanyautósok.hu-t a Google Analytics mérései szerint 2,43 millió egyedi olvasó kereste fel 2021-ben, ami bő 37%-os növekedés az előző évhez képest. Az oldalletöltések számában is átléptük a 11 milliót (36% növekedés a 2020-as szinthez képest), ami majdnem ötszöröse a 2018-as adatnak.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 Az olvasottság egyre kevésbé hektikus, de még mindig nagyok a kilengések (néha olyan, mintha a TSLA árfolyamát látnánk). 2021-ben a január volt a legerősebb hónap, akkor 394 ezer egyedi olvasót számláltunk. Ezt ugyan később már nem tudtuk megismételni, de hat hónapban is bőven 300 ezer fölött zárt az olvasószám. Az első negyedévbe például három ilyen hónap is jutott, így nem csoda, hogy az lett a legerősebb időszak, de az év vége is egészen jól alakult. Az rendkívül biztató, hogy mindegyik negyedévünk jobb volt, mint az egy évvel korábbi. Közösség A közösségi média sok rossz forrása mostanában, de a villanyautós csoportok mutatják a legjobban, hogy rendkívül hasznos is tud lenni ez a felület. Rengeteg érdeklődő ezekben a csoportokban teszi fel az első kérdéseit mielőtt elektromos autóra vált, a gyakorlott villanyautósok pedig lelkesen és fáradhatatlanul segítik azokat, akikben érik a váltás gondolata. Persze a csoportokban az autó megvásárlása után a mindennapi használathoz is lehet hasznos tippeket találni, így az autóvásárlás után sokan ott ragadnak. A Villanyautós tippek és kérdések csoportnak ma már közel 15 ezer tagja van, közülük 12 ezer havi szinten aktív is a felületen. Villanyautós tippek és kérdések Renault Zoe Z.E. Közösség Magyarország Nissan LEAF, Ariya és e-NV200 Közösség Tesla Közösség Magyarország Mitsubishi I-MIEV / Peugeot iOn / Citroen C-Zero HUN Dacia Spring Közösség Peugeot Partner (Tepee) Electric / Citroën e-Berlingo (Multispace) HUN KIA e-Niro / e-Soul Magyarország (elektromos autók csoportja) Volkswagen iD3 (Skoda Enyaq, Seat El-Born) Magyarország Villanyautós Tripadvisor (Utak, Szállások, Programok) Találkozók A közösség szerencsére nem csak online, de a való életben is rendkívül összetartó. 2021-ben minden korábbinál nagyobb és tartalmasabb találkozókon jöttek össze a villanyautósok és a téma iránt érdeklődők egy-egy beszélgetésre, fürdőzésre, hajókázásra vagy villanygokartozásra. Tavaly Abdán, Gönyűn, Keszthelyen, Balatonfüreden és Miskolcon voltak nagyobb találkozók. Tavaly ezeken a találkozókon már a legnagyobb villanyautó importőrök, kereskedések és töltőszolgáltatók is képviseltették magukat. Villanyóra podcast Miután 2020-ban minden héten készült egy villanyóra, 2021. elejére nagyon elfáradtunk. Úgy döntöttünk, hogy havonta maximum 1-2 adást készítünk. Arra a levél és üzenetáradatra nem voltunk azonban felkészülve, amit a rendszeres hallgatóinktól kaptunk. Így egy néhány hetes pihenő után újra visszaálltunk a heti rendszerességű adásokhoz. Volt adásunk csapatépítő borozáson, és elkészült a 100. adás is. Az év legnagyobb sikere azonban az, hogy végre megtanultuk használni a technikát, így már a hang és a képminőség is eljutott egy vállalható szintre (na a borozós még pont nem ilyen volt). Aki esetleg korábban a botrányos minőség miatt morzsolódott le a hallgatótáborból, azt szeretettel meghívjuk, hogy tegyen egy próbát, és adjon a Villanyórának egy újabb esélyt. Youtube Bár a Villanyautósok Extra Youtube csatorna heti rendszerességgel kap új tartalmat a Villanyóra révén, 2021-ben a fő csatornát és a többi videós tartalmat egy kicsit elhanyagoltuk. Ennek ellenére készült egy sor érdekes videó, a kedvencünk a három városi kisautót bemutató anyag volt, de az önvezető rendszerek tudása iránt érdeklődőknek is van egy remek lejátszási listánk. A célunk 2022-ben is változatlan: szeretnénk a lehető legtöbb érdeklődő számára bemutatni az autózásnak ezt az új módját, és választ adni minden felmerült kérdésre. Ehhez idén is minden eszközt igyekszünk majd bevetni, hogy mindenkihez eljuthassunk. Antalóczy TiborA Villanyautósok.hu alapítója és főszerkesztője, e-mobilitás szakértő. 2014 óta elektromos autó használó, és külső tanácsadóként számtalan hazai elektromobilitási projekt aktív segítője. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!