Távozik az Opel-főnök, kiderült, hol folytatja pályafutását
Hátralépésnek tűnhet az Opel vezérigazgatói pozíciójából egy vietnámi autógyártó start-up főnöki székébe átülni, de Michael Lohscheller szemei előtt az általa vezetett autómárka presztízse helyett sokkal inkább az új kihívások, és a növekedési lehetőségek lebegnek. Az Opel CEO távozása már július közepe óta köztudott, és az sem titok, hogy helyét a Renault DACH (Németország, Ausztria, és Svájc) régió igazgatója, Uwe Hochgeschurtz veszi át 2021. szeptember 1-jétől. Friss hír azonban, hogy hol folytatja karrierjét a több mint 20 éves autóipari tapasztalattal rendelkező úriember: a Vingrouphoz tartozó VinFast autógyártó vállalat vezérigazgatójaként szolgálja majd a vásárlókat.

A Vinfast a legelső vietnámi autógyártó, mely globális értékesítési célokat tűzött ki maga elé, és ennek megvalósításában fontos szerephez jut Lohscheller – ő fogja irányítani a márka tevékenységét Vietnámban, az Egyesült Államokban, Kanadában, Franciaországban, Németországban, és Hollandiában, különös figyelmet fordítva az észak-amerikai és európai terjeszkedésre. A jövőbeni tervek azonban nem csupán a növekedésről szólnak, Lohscheller abban is kulcsfigura lesz, hogy a VinFast globális, okos elektromosautó-gyártó vállalattá váljon.

A 2017-ben alapított VinFast a hagyományos személyautói mellett jelenleg elektromos robogókat és elektromos buszokat is gyárt vietnámi létesítményében, de hamarosan a személyautók piacán is megjelennek az elektromos technológiával. 2021-ben és 2022-ben megkezdik a VF e34, VF e35, és VF e36 tisztán elektromos SUV-k forgalmazását Vietnámban, Észak-Amerikában, és Európában, Lohscheller tehát éppen egy meghatározó időszakban csatlakozik a céghez.

A német Handelsblatt beszámolója szerint egyébként nem csupán az új kihívások üldözése késztette a német férfit az Opel, és az egész Stellantis csoport elhagyására, hanem a konszernen belüli nézeteltérések is. Lohschellernek állítólag ugyanis nem tetszett, hogy a Stellantis megalakulásával az Opel vezetőségének létszámát lecsökkentették, és olyan részlegek, mint a fejlesztés, pénzügy, és értékesítés, felsőbb szintekre kerültek.
A Stellantis jelenlegi tervei szerint az Opel 2028-ra tisztán elektromos márkává válik Európában.