Az eredeti, 2019-ben bejelentett tervek szerint a svédországi National Electric Vehicle Sweden (NEVS) vitte volna gyártásba a Sono Motors napelemmel fedett elektromos kisautóját, ám tavaly már egyértelmű jelek mutatkoztak arra, hogy a cég képtelen lesz elindítani a Sion összeszerelését a tervezett, 2023-as időpontban. A Sono ezért új gyártópartner után nézett, és most be is jelentette a megállapodást a Valmet Automotive-val, mely a finnországi Uusikaupunkiban fogja gyártani a Siont. A tervezett kapacitás több mint 257.000 jármű egy hétéves időszak alatt, ami alsó hangon évi körülbelül 36.700 villanyautót jelent, de a gyártás felpörgetését követően akár 43.000 példány is készülhet a járműből egy esztendő alatt. A gyártás 2023 második felében kezdődik, és kizárólag megújuló forrásból nyert energiát fognak felhasználni. Azokat a karbonkibocsátásokat, amiket nem lehet elkerülni, offset révén semlegesíti a Valmet Automotive, mely egyébként 2022. január 1-je óta klímasemlegességi tanúsítvánnyal rendelkezik. A Valmet Automotive finn gyára A Sono hozzáteszi, hogy a gyártópartner váltása, új gyártósorok kiépítése, valamint az általános árnövekedés miatt további legalább 275 millió eurót kell összegyűjteni a gyártás indításáig. A megnövekedett költségek miatt a Sion várható vételára is emelkedik: jelenleg nettó 23.950 euró a modell bejelentett vételára, amit nettó 25.126 euróra növelnek, amint eléri a 18.500 darabot a foglalások száma. Március végéig több mint 17.000 foglalás futott be a Sono közleménye szerint.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 A Sono jelenleg egy validációs flottát épít autójából a németországi főhadiszállásán. A Sion egy 54 kWh-s LFP akkupakkot használ, amely körülbelül 305 km hatótávolságra elegendő, ám a karosszériába épített napelemek hetente átlagosan 112 kilométert is hozzácsaphatnak ehhez. Nagyobb akkumulátort kap a napelemes villanyautó Érdekesség, hogy a másik rendkívül innovatív, napelemes elektromos autót, a szuperhatékony Lightyear One-t is a Valmet Automotive fogja gyártani Finnországban. Megvan, hol készül majd az elképesztően hatékony villanyautó 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 Simon ZsoltNem az autózás, hanem a környezetvédelem iránti elkötelezettség sodorta a Villanyautósok közé, hogy geográfus és közgazdász tanulmányai befejezése után tudásával segíthesse egy fenntarthatóbb világ kialakulását. Google hírek iratkozz fel! Heti hírlevél iratkozz fel! Kővédő fólia védd az autód!